Hoe herstel ik de pagina die opent bij een nieuw tabblad bij Google Chrome?

Normaal wanneer je in Chrome een nieuw tabblad opent, komt er een pagina met links naar je meest bezochte websites/app pictogrammen. Tegenwoordig opent echter telkens de Bing zoekmachine. Bijzonder onhandig, want die gebruik ik werkelijk nooit. Ik kan echter bij de instellingen geen optie vinden om dit weer terug te veranderen. Ik zou ook niet weten hoe dit in de eerste plaats zo gekomen is. Misschien door een of ander programma dat ik geïnstalleerd heb en dat ik een optie ben vergeten weg te vinken tijdens de installatie? Aangezien je daardoor ook allerlei onnodige toolbars kan krijgen, misschien dit ook wel?
Ik heb al geprobeerd om de browserinstellingen te herstellen, waarbij ook al je extensies worden uitgeschakeld, maar dat baatte niet. Ook heb ik Google weer als standaard zoekprogramma ingesteld, maar nog steeds geen succes.
Het is natuurlijk geen ramp, maar wel erg irritant.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ook komt de cursor direct in de zoekbalk te staan ipv de adresbalk. Wat het nog vervelender maakt, aangezien je dan telkens de adresbalk moet aanklikken om een website in te tikken.

Toegevoegd na 16 uur:
Ik zie nu dat precies hetzelfde bij internet explorer gebeurt (bij elk nieuw tabblad opent de bing zoekmachine), dus chrome herinstalleren zal ook wel niet werken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
7.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook 2 pagina's op chrome die heel irritant zijn die elke keer terug komen.. Ik heb echt elke optie bekeken van chrome maar ik kon het niet vinden.. Of ik ben blind of het staat daar gwn niet XD
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt heel vervelend! Ik ben bang dat het niet echt een optie in chrome is, maar dat een ander programma er op de een of andere manier invloed op heeft.
Of ik ben ook stekeblind ^^

Het beste antwoord

Chrome heeft deze optie niet. Maar je kunt er wel komen via een addon. deze heet "new tab redirect". Als je de handleiding in de bron volgt (wel in het Engels) dan kom je er wel uit. Succes! :)

Toegevoegd na 16 uur:
Oké, misschien heb ik de vraag verkeerd gelezen. Waarschijnlijk heb je inderdaad toolbars geïnstalleerd. Als je naar 'configuratiescherm' gaat en dan programma's verwijderen. Dan krijg je een lijst met al je geïnstalleerde applicaties. Alles waar hier toolbar bij staat, kun je weggooien. Inclusief Bing, Google, Ask etc. Wellicht helpt dit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit kan wel;

1) Klik rechtsboven op het tekentje onder het kruisje, en dan op instellingen.
2) Vink bij de de tweede optie ' De pagina 'Nieuw tabblad' openen' aan.

3) Open een nieuw tablad.
4) Onderaan dit tablad zie je onderaan in het midden 2 opties. Klik op meest bezocht, en voilá.

Dit zou moeten werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas. Dat. werkt ook niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemd. Misschien werkt dit; 1) opties > instellingen
2) geavanceerde instellingen weergeven
3) en dan helemaal naar onder scrollen, en dan browserinstellingen herstellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik ook al een keer geprobeerd, maar zelfs dat werkte niet.