Hoe krijg ik mijn ontvangen e-mail te zien op mijn beide computers in het huis. Ik heb 1 account

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

Het makkelijkste is om te checken of jouw email-provider een 'web' interface heeft. Een website waar je overal op de wereld bij kan.

Als je je email in wilt stellen in een emailprogramma, moet je er op letten dat je (als het kan) kiest voor IMAP4. Hierbij blijven mailtjes op de server staan.

Bij POP3 worden de berichten gedownload en worden verwijderd van de server.

Mocht je emailserver geen IMAP4 ondersteunen kan je ook POP3 gebruiken, wel moet je er dan op letten dat je ergens een optie 'Email op de server laten' aanvinkt zodat je de mail op beide pc's ontvangt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb hotmail, en daar kun je waar je ook bent met internet je mailtjes bekijken, ookals zijn ze ergens anders al eerder geopend. Op www.hotmail.com.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Josshi, gaat eigenlijk op voor alle webmail, kijk eens of je provider dat aanbiedt.
Hetzelfde is ook te bereiken met POP-clients en
'leave mail on server' of IMAP, maar dat wordt allemaal wat erg technisch.
AWM
15 jaar geleden
Als je Gmail hebt dan is IMAP 4 minuten werk. Pop3 is geen goed protocol hiervoor. Dit omdat je de e-mail dan downloadt naar je computer. Hierdoor heb je de e-mail op computer a maar als je met computer b de e-mail ophaalt dan zal hij geen e-mail ontdekken omdat je de e-mail al op computer a hebt staan.

Bij Imap download je het van de server en blijft het daar staan. Als je dan dus met een computer e-mail downloadt dan kijkt hij wat het laatste bericht is wat hij gedownload heeft en alles wat erna is binnen gekomen haalt hij binnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik lees al mijn mail met Gmail, in een browser dus. Ook de mail die op xs4all binnenkomt, laat ik daar bij ophalen. Ik kan op iedere computer ter wereld nu mijn mail lezen!