Hoe kan je een PDF bestand 'passend maken'?

Onduidelijke vraag maar ik ga het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Ik heb een excel bestand gemaakt die ik opsla als PDF. Dit lukt alleen mijn excel bestand (het zijn meerdere tabellen) passen niet op 1 pdf pagina aangezien ze als heel groot lettertype worden weergegeven. elke tabel heeft dus 2 pagina's nodig. Dit leest heel vervelend en ik hoopte dat jullie weten hoe je een pdf (en dan bedoel ik de tabel) kleiner kan maken zodat deze erop past.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
'zodat deze erop past'. Hiermee bedoel ik dus elke tabel op 1 pagina

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.1K

Het beste antwoord

Je kan een losse pdf-"printer" gebruiken. Dat heeft als voordeel dat je alle normale instellingen die je zou gebruiken bij het printen zoals b.v. schalen, roteren, etc kan gebruiken.

Zo'n pdf-"printer" print dat dan naar een bestand in plaats van naar een fysieke printer. Met een beetje snuffelen op internet heb je er zo eentje gevonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Of Bullzip PDF printer.