Ik heb mijn site gemaakt in Frontpage. Hoe kan het dat mijn 'menuknoppen' in IE mooi recht staan, maar in Chrome en op een Smartphone verspringen?

Het gaat om de volgende site (pagina na index):
www.sinterklaascentraletwente.nl/thuus.htm

Ik hoop dat iemand me kan helpen/adviseren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (2)

Vermoedelijk komt het omdat je website is opgebouwd uit vele tabellen in HTML. Daardoor komt een websites in browsers (en zeker mobiele browsers) niet mooi uit. Je kan dan beter een website hebben in PHP of met een open source CMS, die eigenlijk zelf wel doorontwikkeld, en responsive is naar kleinere schermen zoals een smartphone of een tablet.

Daarnaast zou ik de tip meegeven geen autoplay van muziek in te zetten. Als ik muziek luister op de computer en krijg ineens een ander nummer tussendoor; dan ben ik snel weg op de website. Geef dan tenminste ook nog ergens op de pagina duidelijk de gelegenheid de muziek stil te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Kan ik PHP of CMS ook omzetten binnen Frontpage of is daar een ander programma voor nodig? Is er een programma met PHP/CMS die dat zou kunnen importeren vanuit mijn Frontpage?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou eigenlijk niet eens willen importeren, maar gewoon platte tekst overnemen en een nieuwe lay-out. Kleurstellingen kun je wel overnemen als je dat wil. Persoonlijk zou ik dan ook voor een Joomla of Wordpress gaan; deze hebben beiden een super fijne SEO om mee te werken, zeker als je alleen met frontpage eerder hebt gewerkt is het een makkelijke overgang.
De kern van het probleem zit hem in het feit dat Microsoft gestopt is met FrontPage in september 2006, met de laatste versie uitgegeven in 2003 (ja, echt, 10 jaar geleden). Websites van FrontPage zijn ontwikkeld voor de versie van Internet Explorer uit 2003-2006 en eerder. Dat betekent dat die websites niet geschikt zijn voor moderne browsers met de nieuwe programmeerregels. Ik adviseer om over te stappen naar een moderne websitebouwer zoals Zyro.

Toegevoegd na 45 seconden:
Zyro kun je vinden op http://zyro.com/