hoe kan je .exe bestanden van een usbstick laten aflezen door de computer?

Ik wil graag .exe bestanden laten afspelen op de computer zonder dat ze geinstalleerd zijn op de pc afspelen. Ik wil dus graag de instalatie op de usb hebben staan. weet iemand hoe ik dit kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.5K
Powergen
10 jaar geleden
exe bestanden afspelen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@powergen haha oeps, iets te snel getypt..

Antwoorden (1)

Het hangt van het programma af of je een los exe-bestand vanaf een USB-staafje kunt starten zonder dat het programma op de computer is geïnstalleerd.

Bij sommige programma's kan dat.

Bij andere programma's kan dat niet. Die programma's hebben andere bestanden nodig, of bepaalde instellingen die in het Register van Windows staan. Als je een exe van zo'n programma naar een USB-staaf kopieert, zal die exe het niet doen als je de USB-staaf daarna in een andere computer steekt, omdat de benodigde andere bestanden of instellingen ontbreken.

Er zijn ook programma's die je op een USB-staaf kunt installeren. Bij de installatie moet je dan aangeven dat je een "portable install" wilt doen. Je hebt dan een "portable" programma dat je op je USB-staaf kunt meenemen naar een andere computer. Maar zelfs daar geldt dat het soms alleen werkt als je op die andere computer voldoende rechten hebt; ook dit hangt af van het programma.

Samenvattend:
Of je een exe kunt starten vanaf een USB-staaf hangt af van het programma, (indien van toepassing) van de manier van installeren, en (indien van toepassing) van de rechten die je op de gebruikte computer hebt.

Cryofiel
10 jaar geleden
rose
10 jaar geleden
Min of meer, ja. Inderdaad.