Is het mogelijk om te zien of een app compatible is met een telefoon die je niet hebt?

Is het mogelijk om van een bepaalde applicatie van Google Play Store vast te stellen of het compatible is met een toestel wat je zelf niet hebt? Ik wil bijvoorbeeld weten of The Sims Freeplay zal draaien op de LG Optimus 4xHD voordat ik hem koop.

Ik weet dat als ik hem eenmaal heb en aan mijn Google account verbonden heb dat de Playstore dit aangeeft, of de app compatible is of niet. Echter kan ik dit niet veranderen. Maar Google moet dus een database hebben met deze informatie. Echter is hier niets over te vinden op internet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Vanuit de appstore nee, maar je kan vaak wel vandaar uit de developer een bericht sturen.
Vaak werken de desbetreffende apps wel, maar worden deze "tegengehouden" omdat een bepaald toestel niet tegemoet komt aan de specs.
Wat u dan kunt doen is "sideloaden" maw buiten de google store downloaden als apk bestand en dan installeren.
Let wel, hoewel dit vrij gemakkelijk gaat, kleven er natuurlijk wel bepaalde risico's aan omdat je de controle van google op bijv spyware of overig ongewenst spul niet hebt.

Wat leesvoer omtrent sideloaden
http://www.redmondpie.com/how-to-sideload-apk-files-on-android-from-windows-the-easiest-way-possible/
of
http://www.redmondpie.com/how-to-sideload-apk-files-on-android-from-windows-the-easiest-way-possible/

ongeacht wat de playstore aangeeft, blijkt vaak dat bepaalde app's gewoon werken.