google drive : hoe krijg ik mijn bestanden daar gedownload?

ik heb op mijn pc een google drive map aangemaakt en daarin een aantal mappen ondergebracht (uiteraard via de daarvoor benodigde software. het icoontje op de werkbalk heeft een hele tijd gelopen./ Maar hoe krijg ik deze mappen nu op de google drive map op internet?

Toegevoegd na 39 minuten:
even goed uitleggen: ik heb op de pc een google drive map aangemaakt, daarmee is ie aan het synchroniseren geslagen. in de map - op de pc dus- staan nu dezelfde bestanden als in de oorspronkelijke mappen. maar hoe krijg ik die nu naar extern?

Toegevoegd na 2 uur:
als ik het goed begrijp nu, dan worden de bestanden eerst naar GD gestuurd en van daaruit weer teruggezet op de pc? ik heb gedaan wat jij zei (hier ook Engels) maar er komt niks op de externe plaats terug? heb ik het niet goed begrepen misschien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

Als de synchronisatie aan staan van Google Drive worden deze mappen die je op je computer hebt aangemaakt automatisch gekopieerd naar Google Drive online.

Toegevoegd na 1 uur:
N.a.v. jouw toevoeging: als je wilt dat die bestanden alleen op de Google Drive staan en niet op jouw PC, dan kun je na het syncen het terugsyncen naar jouw PC uitzetten. Dan staan ze wel op de GD, maar niet ook nog een keer op je PC.

Dit doe je in de Preferences (instellingen of voorkeuren, ik weet niet hoe dat in het Nederlands heet, bij mij is bijna alles in het Engels). Daar kun je dan aangeven welke mappen er wel en welke niet gesynct moeten worden. Ik heb er een schermafbeelding van gemaakt.

Ik werk weliswaar op een Mac, maar ik denk niet dat het er heel veel anders uit ziet op een Windows machine.