Maakt norton mijn macbook met windows traag?

Ik wil norton op mijn macbook zetten maar heb gehoord dat de laptop daar langzaam van word

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (3)

Beveiligingssoftware maakt eigenlijk altijd een computer trager. Dit komt natuurlijk doordat de software alles gaat controleren voordat hij bepaalde dingen toestaat. Dit controleren en monitoren van allerlei zaken vraagt dus rekenkracht en andere resources van de computer.

Nu zit er natuurlijk wel verschil tussen de pakketten in de hoeveelheid rekenkracht die ze vragen. Een uitgebreid beveiligingspakket met Spyware- en Viruscanners , SpamFiltering en monitoring van allerlei andere zaken neemt veel meer in beslag dan alleen bijvoorbeeld een virusscanner.

Indien u een lichte virusscanner wilt gebruiken, kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van Avast voor de Mac. Deze kunt u downloaden via http://www.avast.com/nl-nl/free-antivirus-mac
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
idd. Ik heb die al jaren en ben er nog tevreden over.
Norton (Symantec) Antivirus had vroeger inderdaad als nadeel dat de scanner je pc zwaar belastte. Dat is ver verleden tijd. Tegenwoordig staat Norton in de Top-10 van scanners met de geringste systeembelasting: https://www.security.nl/artikel/35542/
Pieter2011
10 jaar geleden
Als ik je vraag goed begrijp, heb je het over Norton installeren in een VM met Windows op je Macbook, want anders zou je het niet over Windows hebben, maar enkel over OS X

Als je van plan bent om Windows en OSx voortdurend naast elkaar (dus gelijktijdig) te gebruiken zal je macbook algemeen trager worden. Elk antivirus programma dat je onder Windows installeert zal meer van het werkgeheugen vergen, dus je aanname is correct.