Wat is een goed computerprogramma om je gegevens te onthouden?

Ik ben op zoek naar een computerprogramma waarmee ik bijvoorbeeld accountgegevens kan opslaan die vervolgens met 1 Wachtwoord word beveiligd. Ik zoek niet iets waarmee je bij elke website die je bezoekt en inlogd automatisch gegevens naar het programma sturen, het moet allemaal handmatig gaan. Weet iemand een goed programma?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Amadea
10 jaar geleden
Het allerhandigst is een opschrijfboekje dat je op een goede plek bewaart. Daarin schrijf je al je inlogcodes en wachtwoorden op. Want alles wat op de computer staat kan in principe gekraakt worden.
Cryofiel
10 jaar geleden
Als alles gekraakt kan worden, kan de code dus ook worden gekraakt op het moment dat je hem overtypt vanuit je opschrijfboekje. Opschrijfboekje wordt trouwens lastig als je elke drie maanden verplicht je wachtwoord moet veranderen. En het is lastig zoeken als je zo'n 80 verschillende aanmeldgegevens hebt voor diverse websites.
Cryofiel
10 jaar geleden
Vraagsteller, is keepass geschikt?
http://keepass.com/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Cryofiel Dit is volgensmij dat als je op een website inlogd, automatisch gegevens naar het programma gestuurd word. Ik zoek er 1 die ik handmatig kan bewerken. Toch bedankt voor het meezoeken!
Cryofiel
10 jaar geleden
Is een Kladblok-bestandje in een versleuteld zip-bestand een oplossing, of zoek je iets "mooiers"?
Amadea
10 jaar geleden
Wachtwoorden die vaak veranderd moeten worden kan je met een potlood noteren. Dan gum je het ene woord uit en vervangt het door het andere. Als je zo'n boekje met alfabettabs gebruikt kan je het snel terugvinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Cryofiel Zoiets gebruik ik nu, ik gebruik nu een Word-Bestand dat ik met Axcrypt heb versleuteld, dat werkt goed, maar ik zoek inderdaad iets 'mooiers en proffesionelers'

Antwoorden (3)

Maskme handige tool in je browser
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
KeePass. Dat is een "datakluis" waar je allerlei "geheime" gegevens zoals passwords, klantgegevens, medische (EPD) gegevens in kunt opslaan en die op een USB-stick of op jouw smartphone met je mee te nemen. Je slaat ze op onder een algemeen (zelf te kiezen) password, dat je zo veilig kunt kiezen als je wilt.
Er is een Android-app voor synchronisatie .
Ik gebruikte tot dusver PINs, die iets dergelijks doet, maar ik ga overstappen op KeePass vanwege de smartphone-koppeling. Kan die USBstick om m'n nek àf, alles in de smartphone.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer LastPass eens: https://lastpass.com
Het is een goedbeveiligd programma met een gratis versie die je onbeperkt kunt gebruiken en waarvan ook apps verkrijgbaar zijn voor Android en iPhone.
Per website wordt gevraagd of je de inloggegevens en/of ingevulde formulieren wilt opslaan of niet. Bovendien is het programma erg handig in gebruik en heeft het eindeloos veel mogelijkheden.
Pieter2011