Hoe kan het dat een programma niet verwijdert kan worden?

Om een programma opnieuw te kunnen installeren moet ik het eerst helemaal van de computer verwijderen.
Verwijderen via configuratiescherm lukt niet want hij blijft maar staan.
Ik heb ook al een programma genaamd Revo Uninstaller geprobeerd maar dan staat er dat de parameter onjuist is.

Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
ItisILeClerc
10 jaar geleden
als het via Uninstall (vaak staat er ook een unins appje in de directory) niet lukt, gewoon de files eraf gooien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om welk programma gaat het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misschien staat er bij de installer ook een uninstaller?

Antwoorden (2)

Als de parameter onjuist is dan verhelp je die 'beschadiging' hoogstwaarschijnlijk door het programma gewoon opnieuw te installeren. Dan wordt de fout gecorrigeerd en zou het daarna mogelijk moeten zijn het alsnog te verwijderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Opnieuw installeren van het 'oude' programma. Pas daarna de gewenste versie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel programma's zijn ook met de hand te verwijderen, vaak staat er op het internet wel een beschrijving hoe je dat moet doen. Dan zoek je bijvoorbeeld in Google: How to manually uninstall programma naam.
Dit kan een beetje tricky zijn aangezien je ook in het Windows Register dingen moet verwijderen, het is wel raadzaam dat je daarvan eerst een export doet van het register (en dan met name de key welke je verwijderd hebt) zodat mocht het fout gaan je deze nog altijd terug kan zetten.

Daarnaast zijn er ook bedrijven die een cleanup tool hebben om software doormidden van een programmaatje (wat te downloaden is) toch te verwijderen. Bijvoorbeeld Avast Antivirus Uninstall Tool en de Java Uninstall tool.