Hoe kun je een PDF-bestand beveiligen? (Zie uitleg)

Daarmee bedoel ik, hoe kan ik er voor zorgen dat iemand anders het PDF bestand WEL kan openen en lezen, maar het NIET kan veranderen, het NIET naar een Word (of een ander soort) document kan 'converteren', en dus, NIET kan kopiëren wat er in het PDF bestand staat?

Toegevoegd na 2 minuten:
De persoon voorwie het bestand bestemd is, moet dus het bestand alleen kunnen OPENEN en LEZEN.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.2K

Antwoorden (2)

Een PDF kan je over het algemeen niet bewerken. Behalve als designer omdat je met Illustrator werkt. Zit je op een mac of een pc? Volgens mij, zo uit mijn hoofd: als je een document maakt en je klikt er met je rechtermuisknop op. Moet je ergens kunnen aangeven 'alleen lezen'. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een pdf is in alleen te beveiligen in Acrobat, niet te verwarren met Acrobat reader welke iedereen op zijn pc heeft staan. Hiertoe ga je naar de gereedschappen>beveiliging. Hier kan je vrij precies instellen wat wel en niet mag met het document.
Overigens is er ook weer software om de beveiliging eraf te halen en die is vrij eenvoudig te verkrijgen. Ga er dus niet vanuit dat als je een document beveiligt, dit ook daadwerkelijk veilig is.