Hoe kan dit? (optisch volle PC schijf)

Zie foto: mijn C-schijf is verre van vol, toch geeft mijn PC dat aan. op de foto de eigenlijke grote (die word aangeveven als ik mijn pijl op de map laat rusten, en de onjuiste grote die word aangegeven bij eigenschappen.

in de map bureaublad staan alleen een aantal snelkoppelingen... dat kan nooit 1,16 GB zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik zou eens gaan uitzoeken waar die ruimte door in beslag wordt genomen. Grote kans dat ergens bestanden staan waar je niet van weet dat ze er zijn.
Er zijn freeware programma's te vinden op internet die je kunnen helpen. Google maar eens op treeview bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je bureaublad ook de plek is waar downloads heen gaan, kan dat heel snel 1.16Gb zijn..

Verder geeft het plaatje aan dat de map 'bureaublad' een bepaalde grootte heeft, van rond de 1Gb. Dat zegt niet dat C vol is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan in die mappen een hoop verborgen bestanden, het lijkt dus wel of 'ie leeg is, maar dat issie zeker niet. Onder de opties van de explorer kun je aanzetten dat de verborgen bestanden ook getoond moeten worden, dan kun je zien wat er nog meer staat.

Overigens is het normaalgesproken geen goed idee om uit systeemmappen de verborgen bestanden weg te gooien... pas dus op.