Hoe brand ik een DVD zo dat hij niet meer te formateren is?

Ik ben bezig een serie op DVD te zetten, ik had een dvdtje klaar toen ik merkte dat er nog genoeg ruimte was om er nog een aflevering op te zetten. toen vertelde de computer me dat ik de schijf eerst moest formateren. dus deed ik dat maar daarna was de schijf niet meer bruikbaar. nou ben ik nogal een noob en het enigste wat ik wil is zorgen dat die dvdtjes goed worden afgeloten en niet meer bewerkbaar zijn. hoe doe ik dat?

hoe ik het nu gedaan heb: .avi bestanden selecteren>rechtermuisknop>kopieeren naar>DVDschijf (F)>sessie afsluiten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Voor je gaat branden geef je aan of je de schijf wil open laten,wat later bijschrijven mogelijk maakt,of je geeft aan dat de schijf na het branden word afgesloten en dan is naderhand bijschrijven niet mogelijk en dus ook formateren niet.waar in het menu je dat kunt doen hangt af van het brandprogramma dat je gebruikt,bij bijv nero kies je als je hem open wilt laten om naderhand bij te schrijven voor multiesessie, of geen multiesessie en afsluiten, om dat te doen wat jij wil.suc6.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de schijf al gebrand is met vista, kan ik de disc dan in een ander (freeware progrmma) voltooien? vista bied alleen "sessie afsluiten" waarmee je de dvd op andere apparaten kan gebruiken maar je alsnog bestanden kan toevoegen of de schijf formateren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt, ik gebruik nu dvd-r ipv +r en het probleem is opgelost.

Andere antwoorden (1)

Beste Menno,

Er is een goede tutorial aanwezig op het internet. Daarvoor verwijs ik je naar:

http://www.techzine.nl/tutorials/245/avi-als-dvd-branden-met-ondertiteling.html

Vergeet niet om dvd - of + R te gebruiken. Dus niet DvD-RW want die zijn herschrijfbaar!

Groeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Converterren hoeft opzich niet, een gewone betstands dvd is ook goed. het gaat er eigenlijk alleen om dat de dvd net als een "echte" niet meer bewerkbaar is.