Hoe start ik Word op met de melding: do you want to start Word in safe mode?

Als ik een document wil openen met Word staat er:
Word failed to start correctly last time. Starting Word in safe mode will help you correct or isolate a startup problem in order to successfully start the program. Some functionality may be disabled in this mode.
Do you want to start Word in safe mode?

Nu heb ik dit een aantel keer geprobeerd, maar zonder succes. Als ik Word opstart zonder een bestand te openen doet die het wel. Ook kan ik via Word een document openen, maar in een keer lukt niet. Dit is heel vervelend, want als ik bijvoorbeeld een document download moet ik eerst via Word al die mappen bij langs gaan om het te openen.

Ik ben trouwens niet heel goed met computers, dus ik hoop dat er een makkelijke oplossing is!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dat je deze melding krijgt is omdat tijdens het laatste gebruik word niet goed is afgesloten. Wat je altijd kan doen is via File/exit netjes kan afsluiten.
Recente documenten kun je ook openen via je Start/recente documenten. Of als je Word zelf opent kom je ook zoiets dergelijks tegen.
Kijk voor meer informatie over Safe Mode eens op de Microsoft website.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is al gelukt, maar toch bedankt! Ik had twee Word op mijn computer staan: Word 2010 en 2013. Nu heb ik Word 2010 helemaal verwijdert, en toen ging 2013 vanzelf opnieuw opstarten. Ik weet niet hoe het kan, maar het lukt weer!

Andere antwoorden (1)

Opnieuw installeren werkt vaak al. Eventueel kun je ook remove/repair aanklikken bij programma's verwijderen en dan kiezen voor repair.

Als dit allemaal niet werkt zou het verstandig zijn om je computer geheel schoon te laten maken. Maar dat proces neemt wat meer tijd in beslag en zou ik pas als laatste optie kiezen.