de computer start niet meer op na de melding over downloaden van kinderporno. dit is onzin. hoe krig ik mijn computer weer aan de gang?

Als er €100,00 wordt betaald wordt de computer weer vrij gegeven. Als je niet betaald wordt komt de politie bij je langs Deze beschudiging slaat nergens op.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Virus oid. Geen idee hoe ik je moet helpen
Ritsuka
10 jaar geleden
Ukash

Het beste antwoord

Start de computer in veilige modus op (na dat u op de aan knop hebt gedrukt continu op de "F8" blijven drukken, tot er een keuze menu te voorschijn komt, kies d.m.v. de pijtjes toetsen voor "Veilige modus met netwerk ondersteuning")
Nadat de computer in veilige modus is op gestart, kunt u het beste een systeemherstel uit te voeren.
In het geval van Windows vista/7 klik op "Start" en typ in het zoekvakje "systeemherstel". Vanaf hier kunt u, uw computer terug zetten naar een dag of 2 dagen terug (of een dag waarvan u zeker weet dat het virus nog niet op uw pc aanwezig was).

Dit herstel kan enige tijd duren nadat dit herstel voltooid is zal uw computer opnieuw opstarten (dit maar in normale modus).
Vervolgens voert u de onderstaande stappen uit:
1. Scan daarna u computer met MalwareBytes AntiMalware (zie 1e bron voor download link) om het buma stemra/klpd virus te verwijderen of te detecteren.
2. Scan nogmaals met ComboFix! (zie 2e bron voor download link) om deze malware nog dieper te detecteren en te verwijderen. (instructies vind u hier)
3. Scan u computer nogmaals met ESET online virusscan (zie 3e bron voor de link) om de laatste restjes te verwijderen

Zie ook: http://www.antivirussen.info/forum/help-ik-ben-geinfecteerd-met-een-virus/9150-verwijder-klpd-kinderpor-no-virus-u-wordt-gevraagd-100-euro-te-betalen-kijk-hier.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit virus kan binnen komen op XXX paginas (meestvoorkomend) maar ook op downloadsites van muziek en films enz.
Ieder gaval ga naar de pagina wat bij bronnen is vermeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Belgïe raden ze je aan om daar onmiddellijk mee naar de politie te gaan. Dit is een bende die actief is op dit terrein. De politie heeft hier een handleiding voor om de pc terug te laten werken.