Ik krijg elke dag Engelse mails van onbekende afzenders. Ik wil deze mails niet langer ontvangen, wat kan ik hieraan doen?

Toegevoegd na 40 seconden:
Important headlines on G_T_RL. Films might be treated as
financial vehicle by Bureau of Economic Analysis. BEA is
substituting valuation Americas earnings. A film can be
distributed season after season be would treated as a financial
asset it can be analyzed after so the firm value would explode.
Show company G_T_RL shall be analyzed over then a 4$!

Name: Get Real USA
Sym: G_T_RL

This counting approach is not current yet, add tomorrow trade
5000 worth of G_T_RL on Apr, 29!

Toegevoegd na 1 minuut:
^
dit is een voorbeeld van zo' n mail.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ongewenste e-mail al geprobeert of Spam filter?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon blokkeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ongewenste e-mailadressen blijven blokkeren werkt het beste. Valt verder weinig aan te doen.

Antwoorden (5)

Het ziet er naar uit dat je op de een of andere manier op een spam lijst terecht bent gekomen. Helaas hoef je daar tegenwoordig weinig voor te doen. Het is dan ook vrij onmogelijk om daar weer vanaf te komen. Het enige wat je kan doen is de mail als ongewenst aanmerken zodat hij linea recta naar de prullenbak wordt verwezen. Eventueel kan je het hele domein waar die emails vandaan komen als zodanig aanmerken omdat de afzender meestal andere email aliassen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf gebruik ik SpamCop (spamcop.net), maar afhankelijk van wat je er voor over hebt, zou je ook aan Spam Arrest (spamarrest.com) kunnen denken.

SpamCop behoed je misschien niet voor spam, maar biedt wel een mogelijkheid om het bij SpamCop te melden.

Spam Arrest vraagt iemand die jou wil mailen iets te doen wat een automatisch systeem niet kan, en wat een spammer er niet voor over heeft om jou hun spam te kunnen sturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maak je eigen spamfilter door regels in te stellen in je mail client
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U kan van die mail kijken naar de full (Volledige) header.
Die moet u lezen van onder naar boven en onderaan staat een IP-adres.
U kan wel zelf de verantwoordelijke provider achterhalen aan de hand van het ip-adres (onderaan in de header) en de who-is functie op één van de volgende sites: www.ripe.net (Europe), www.arin.net (Amerika) of www.apnic.net (Azie) en www.jpnic.net (Japan)

Op de afbeelding kan u zo een voorbeeld zien van iemand die een paar maal per dag een mail stuurt voor replica watches. Na een zoek actie op ripe.net kwam ik tot dit resultaat en daar kan u zien dat het ene Nikolay .... uit Bulgarije is.
person: Nikolay Chorbadjiev
address: Bulgaria, Belica
phone: +359887915270
nic-hdl: NC1969-RIPE
remarks: Lifoet 2007
abuse-mailbox: niki_west@bitex.bg
mnt-by: BT95-ADM
source: RIPE #Filtered

Ik stuurde een email naar het "abuse-mailbox" zijnde: niki_west@bitex.bg met de vermelding dat hij moet stoppen of dat ik naar de politie ga, natuurlijk in het Engels, en kreeg vanaf de dag nadien geen mailtjes meer.

U ziet het is een beetje zoekwerk maar het kan helpen. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan toch een 'regel' maken in je mailprogramma. (in outlook bij regels en waarschuwingen)
Stel in dat je de mails bijvoorbeeld eindigend op een bepaalde mail uitgang of bij een bepaald onderwerp .... bij het binnenkomen dadelijk moet verwijderen.
Om zeker te zijn kan je eerst in de verwijderde items laten zetten, mocht er dan nog ééntje tussen zitten die je wel mocht nodig hebben ben je hem niet kwijt.