Hoe kan het dat Windows Vista sneller is op mijn pc dan Windows 7?

Hallo.
Ik heb een pc waarop ik Windows 7 64 bit gezet heb.
Specificaties:
Intel Pentium 4 HyperThreading 3 GHZ 64 bit
2 GB Ddr2 RAM
AMD Radeon HD 6570
Asus P5GDC Deluxe moederbord

Ik heb naast win7 ook nog Windows Vista SP2 64 bit op gezet.

Hoe kan het dat mijn Windows Vista installatie een stuk sneller werkt dan mijn praktisch verse installatie van Windows 7?
Ik dacht altijd dat Windows Vista juist langzamer en slechter was :/

Groetjes, Dominique :D

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Welke Windows 7?

Het is waar dat Vista in het algemeen zwaarder is dan 7, maar Windows 7 neemt standaard ruim 1.3 - 1.4 gigabyte RAM in beslag voor praktisch gezien het runnen van de Operating System.

Ik weet niet zeker hoeveel dit is bij Vista, maar dit zou één van de oorzaken kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Windows 7 heeft meer geheugen en CPU nodig dan Windows Vista. Windows 7is zwaarder