Hoe voorkom ik dat ik op een pagina kom die ik niet zien wil? (Firefox)

Als ik in Firefox bijvoorbeeld www.zomaareensite.nl intik (da's een voorbeeld) kom ik daar zonder problemen terecht, maar als ik de www en de punt weglaat krijg ik dit: http://download.cloudantivirus.com/eng/malicious/?id=fastestd&url=zomaareensite.nl. Waar komt die pagina opeens vandaan en hoe kom ik er af? In de Firefox add-ons kom ik niets bijzonders tegen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Zo te zien is Panda Cloud Antivirus op je PC geinstalleerd. Via de link van Pandasecurity (zie bron) vind je een instructie om dit programma te verwijderen.

Gebruik niet meer dan één virusscanner op je systeem. Meerdere virusscanners kunnen elkaar tegenwerken. Een goede gratis virusscanner in combinatie met de standaard Windows firewall biedt voldoende bescherming.

Toegevoegd na 21 minuten:
Het is ook mogelijk dat het malware is wat je kunt verwijderen met http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

Zie ook de topic Panda Cloud unwanted popup (bronlink) Daarin wordt ook verwezen naar een uninstaller / removal tool
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik heb (althans bewust) slechts één virusscanner (Avira). Daarom verbaast het mij dat die panda zich er opeens mee komt bemoeien.
Ik heb software gedownload van softonic, maar daarbij heb ik alle mogelijk vinkjes verwijderd. Of softonic stiekem toch wat verstopt in het installatieprogramma durf ik niet te zeggen. Zou een slechte zaak zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk is er Malware of een moeilijk te verwijderen browser add on meegeïnstalleerd. Zie verder de uitbreiding op het antwoord.
Avira is overigens een prima gratis virusscanner.
Die pagina heb ik nog nooit gezien. Ik gebruik een reclameblokkeerapplicatie, en dat is vermoedelijk de reden daarvan. Het is een pop-up scherm om reclame te maken voor een antivirusprogramma. Jij hebt Firefox, dus kunt ook zo gratis Adblocker Plus installeren. Komt er daarna ongewenste reclame, dan hoef je maar even met rechts te klikken en je blokkeert het.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reactie. ABP heb ik (stond tijdelijk uit), maar die blokkeert alleen de afbeelding, niet de pagina. Of ik moet een optie over het hoofd zien.
Amadea
11 jaar geleden
Je kunt ook deelvensters blokkeren.