Wie kent er een tooltje waarmee je bestanden die in een lijst staan, kunt kopiëren/verplaatsen?

Dus _niet_ handmatig zelf alle bestanden aanklikken en kopiëren/verplaatsen.
Stel, je hebt een lijst.txt, waarin bijv. deze bestanden staan:

c:\windows\test.bat
d:\music\pokerface.mp3
d:\films\avatar.mpg
e:\backups\image 3.gho

..en je wilt dan dus die bestanden kopiëren of verplaatsen naar een bepaalde willekeurige map. 't Moet ook werken met lange bestandsnamen en speciale karakters (spaties, japanse karakters - ik ken programma's die helemaal niks kunnen met bestanden als er japanse karakters in staan).

Hoe doen ik dat? 't Moet dus kunnen met willekeurig hoeveel bestanden die in de lijst staan.

Ik kan moeilijk doen door elke keer excel te gebruiken, en dan tekst.samenvoegen gebruiken zodat er een reeks uitkomt zoals:
copy file1.ext doel
copy file2.ext doel
etc.
of
move file1.ext doel
move file2.ext doel
etc.
En dat dan exporteren naar een txt/bat-file. Maar da's erg omslachtig - kan 't niet makkelijker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.4K
AWM
14 jaar geleden
Bevat die lijst steeds andere bestandsnamen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Eénmalig dan zou ik inderdaad bijv. Excel pakken.

Antwoorden (2)

Probeer eens Total Commander
Kopiëren van de ene harde schijf naar de andere, herbenoemen van bestanden, enfin steek je licht er eens op. Gebruik het al jaren en ik vind het een super tool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi programma, maar staat los van mijn vraag.
U heeft de vraag blijkbaar niet begrepen.
Nogmaals: de bestanden die gekopieerd/verplaatst moeten worden, zijn niet te selecteren, maar staan _in_ een bestand. _In_ dat (tekst)bestand staat dus een lijst met bestanden.
probeer eens WinNC (eenvoudig te downloaden via www.winnc.com). Dat is een Nederlandse app waarbij je gewoon 2 schermpjes krijgt (van/naar) en vele, zéér vele intuïtieve bewerkingsmogelijkheden biedt. Heel simpel in gebruik, en een download is zonder kosten voor altijd te gebruiken (dus kopen hoeft echt niet).

Ik weet zeker dat deze app echt alles biedt wat je zoekt om files te kopiëren, verplaatsen, deleten, enz, enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi programma, maar staat los van mijn vraag.
U heeft de vraag blijkbaar niet begrepen.
Nogmaals: de bestanden die gekopieerd/verplaatst moeten worden, zijn niet te selecteren, maar staan _in_ een bestand. _In_ dat (tekst)bestand staat dus een lijst met bestanden.