wat is een goede vervanger voor window movie maker?

ik gebruikte windows movie maker vo or het aan elkaar plakken van mijn filmpjes.helaas werkt het ineens niet meer. welk programma kan ik daar ook voor gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemde zaak. Na een herstart van je PC zou dat geheugen leeg moeten zijn, zeker het videogeheugen. Druk eens op de "windowsknop"(linksonderin keyboard of scherm) en tik in: DXdiag. Druk op enter. Als dxdiag klaar is druk je op gegevens opslaan en dan even goed opletten waar het bestand wordt neergezet. Open het bestand en kopieer de tekst en plak deze in de reacties.
lakotaxox200
5 jaar geleden
ik heb de movie maker ook op mijn computer gezet had er geen probleem mee hij werkt perfect in windows 10

Het beste antwoord

Videospin, het werkt op Windows, het is gratis en het is simpel.

http://videospin.en.softonic.com/

Overigens raad ik ook aan even te kijken waarom WMM niet meer werkt dat is vreemd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Welke melding krijg je als je WMM op probeert te starten, en welke windows versie (Vista,XP,7,8) gebruik je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je voor je reactie. ik gebruik vista en als ik wmm opstart krijg ik een melding op mijn scherm dat er niet genoeg videogeheugen is en dat ik moet kijken of er nog ongebruikte programma's lopen en die dan moet sluiten. dat heb ik gedaan, maar niets ontdekt. ik heb geen idee waarom wmm ineens deze melding geeft. ik gebruik het al jaren en heb nooit problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemde zaak. Na een herstart van je PC zou dat geheugen leeg moeten zijn, zeker het videogeheugen. Druk eens op de "windowsknop"(linksonderin keyboard of scherm) en tik in: DXdiag. Druk op enter. Als dxdiag klaar is druk je op gegevens opslaan en dan even goed opletten waar het bestand wordt neergezet. Open het bestand en kopieer de tekst en plak deze in de reacties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb geprobeerd de tekst waar je om vroeg hierin te plaatsen, maar blijkbaar was het langer dan 2500 tekens en kan het hier niet geplaatst worden. dus wat moet ik nu doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
minder dan 2500 tekens selecteren(aanvinken) en die plaatsen, plaats de reactie, dat net zo lang herhalen tot alles er staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is via deze sites een oplossing te vinden? http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/486403-Windows-Movie-Maker-Vista-onvoldoende-videogeheugen http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-3099606.html http://pchelper.nl/windows-vista-70/problemen-met-windows-movie-maker-30311/ http://www.visualsteps.nl/vistadeel3/par3.7windowsmoviemaker.pdf Ik zocht met key: "windows movie maker videogeheugen". Er zijn talloze antwoorden te vinden. Kennelijk is zijn er veel problemen met bepaalde versies WMM. Misschien is WMM -automaitisch?- geupdate (...) naar een nieuwere versie die bepaald niet beter is? Maar het blijft triggeren dat e.e.a. eerst wèl werkte, daarna niet meer!

En anders is plan van Mr Tomato ;-) : doodgewoon een ander programma laden en daarmee leren en gaan werken een oplossing. Tenzij... weer wordt gemeld dat er geheugentekort is... Ik ben razend benieuwd!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PS:
Tot mijn grote verbazing zie ik dat op http://pchelper.nl/windows-vista-70/problemen-met-windows-movie-maker-30311/ ene allardo de vraag over WMM stelt... Kennelijk een naamgenoot: IK was dit NIET. Ik heb ook nooit Vista gehad... en ook nooit dergelijke problemen gehad... Wel heel bijzonder...; heb ik een dubbelganger??? Toch eens uitzoeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Allardo WMM 2.6 downloaden en die proberen zou ik zeker even proberen. Dit is de directe downloadlink link: http://download.microsoft.com/download/2/e/3/2e33cda0-9eea-4308-b5a6-2e31abad6523/MM26_NL.msi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aan mr.tomaat :ik had mijn reactie onder jouw antwoord geplaatst! maar kreeg de laatste antwoorden pas toen ik ging zoeken op mijn pagina.
eerdere tips van dingen uitvinken enzo kon niet omdat ik er niet inkwam. ik las net alle tips van jullie van vandaag en besloot eerst wmm 2.6 te downloaden en het werkte!! gek, want dat heb ik al eerder geprobeerd en toen kreeg ik dezelfde melding van dat geheugen. maar goed, ik kwam er nu in en ga het uitproberen. super bedankt voor al jullie moeite.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral Allardo zijn werk, geef hem het beste antwoord!

Andere antwoorden (2)

Final Cut Pro kun je gebruiken en Adobe Audition. Dat zijn twee fijne programma's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-
FCP=OSX (daarnaast geen vervanger voor een effectief gratis programma als WMM, FCP is veels te uitgebreid/moeilijk, zeker voor iemand die op eigen houtje geen vervanger voor WMM kan vinden.) Adobe Audition=Audio
Wanneer je windows movie maker tot nog toe gebruikte, werkte het kennelijk wel? Wellicht handiger eerst even te zien of WMM kunt herstellen -je kent nu de trucjes van WMM.
Is het mogelijk dat er een instelling (vinkje) werd veranderd? Misschien handig om de instellingen te resetten? Hoe het gebeurd is mij ook nog altijd een raadsel, maar ik zie vaak dat er instellingen veranderen zonder dat daar een werkelijke poging toe wordt ondernomen. het 'gebeurd' zonder enige optie of wat dan ook te veranderen! Virus?- maar hoe komt het dat andere programma's dan ook geen kuren vertonen. ;-)

(Niet omdat ik nu zo'n WMM fan ben, maar om met een nieuw programma te leren omgaan, ook al is het van aangetrouwde familie, kost vaak veel tijd)
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
reactie, geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, Mr T. is helemaal waar. Ik probeer een oplossing voor het WMM probleem aan te reiken ook al luidde de vraag anders.
Grappig is dat je mijn "Wijze Raad" - zij het in andere bewoordingen wèl herhaalt ;-) Je andere vraag + antwoord van gerrita9 laat mij wel denken dat de instellingen voor de grootte van het videogeheugen misschien is veranderd ('soort' vinkje) -op welke manier is natuurlijk als altijd bij MS een raadsel... daar kom je maar zelden achter.
Misschien is deze geheugengrootte in de opties van WMM of elders in configuratiescherm te veranderen.
Zeker wanneer deze geheugengrootte in configuratiescherm veranderd blijkt, zou dat (mogelijk) ook een probleem kunnen opleveren bij Videospin. Uiteindelijk is dat geheugen toch gewoon nodig. Eigenlijk weer geen antwoord ... dat gebeurd wel vaker op deze site. Maar wel een ideetje om te zien of er een oplossing voor het probleem te verzinnen is- hoop ik.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook niks tegen het "niet geven" van een antwoord of proberen op te lossen van een probleem, probeer ik ook vaak zat, maar daar zijn de reacties voor. Vandaar ook dat ik je aanzet tot oplossen herhaal. Videogeheugen staat vast bij een echte videokaart, en kan soms veranderd worden bij geïntegreerde videokaarten via het BIOS. Het is zover ik weet geen instelling die je in Windows kan veranderen. Zeker niet in WMM.