hoe kan ik filmpjes roteren?

Ik heb filmpjes in .mp4 format en filmpjes in .avi (MJPEG)
Echter deze filmpjes zou ik graag willen roteren met een specifieke hoeveelheid graden, bijvoorbeeld 57 graden.
In windows movie maker kan ik alleen maar per 90 graden roteren.

Bestaat er een programmatje wat dit wel kan?

Toegevoegd na 1 minuut:
voor de duidelijk, alle filmpjes zijn in .mp4 en .avi (MJPEG) als ik een van deze filmpjes kan roteren is het voor mij voldoende. dan kan ik de filmpjes daarna weer omzetten naar het gewenste format.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Een gangbaar formaat waarin de filmpjes opgeslagen worden is het *.MOV formaat. Om een filmpje met deze extentie af te kunnen spelen, heb je het (gratis) programma Quicktime van Apple nodig. So far so good, maar als blijkt dat het filmpje gekanteld op je scherm staat en je het wilt draaien, zal je de PRO versie moeten aanschaffen. Als je de Pro versie van Quicktime aanschaft, levert Apple er wel gelijk een heleboel andere functies bij om het filmpje te kunnen bewerken. Maar hoe dan ook: Het kost dus geld om het filmpje in Quicktime te kunnen draaien. Zijn er geen gratis alternatieven? Ja die zijn er!