Kun je solidworks krijgen als scholier?

Ik wil voor m'n pws solidworks gebruiken, maar dowloaden kan niet en zoveel geld betalen gaat het niet worden. Ik ben nog geen 18. Is er een mogelijkheid dat ik solid works toch kan krijgen zonder te veel geld te betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (2)

Het makkelijkste is via de illegale weg: torrents. Daar moet het verkrijgbaar zijn.
Of neem contact op met solidworks en vraag om een studentenlicentie van bijvoorbeeld een paar maanden. Die zijn vaak makkelijk te verkrijgen aangezien ze graag nieuwe gebruikers werven. (Mocht het daar niet lukken probeer dan eens SolidEdge, een soortgelijk programma, weet zeker dat zij studentlicenties geven.)
Of neem contact op met een hoge school of universiteit in jouw buurt (waar bijv. werktuigbouw gegeven word, die werken daar vaak mee), en vraag of je op hun licentie kan meeliften.
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom wil je perse solidworks gebruiken? Zijn er geen alternatieven? Want bij illegale versies heb je ook geen support. En stel dat er wat mis gaat..... PWS naar de knoppen...en dan?
Je zou SolidWorks kunnen gebruiken, maar er zijn ook alternatieven die je met of zonder studentenlicentie gratis legaal kan gebruiken. Het bekendste voorbeeld is uiteraard Google Sketchup. Mocht dat je niet liggen, dan zou je ook AutoCAD of 3ds Max kunnen gebruiken, die vergelijkbaar zijn met SolidWorks. Je kan 3ds Max en AutoCAD downloaden via de bijgevoegde bron. Je moet je dan even registreren met je schoolemailadres en dan kan je een gratis licentie krijgen van één jaar. Ik maak zelf ook al vier jaar gebruik van AutoCAD en ben er zeer tevreden mee. Succes!