Met welk cms systeem kan de klant zijn website aanpassen die ik gemaakt heb in lm soft webcreator 6 pro? (Html liefst nl hoeft niet)

Met welk cms systeem kan de klant zijn website aanpassen die ik gemaakt heb in lm soft webcreator 6 pro? (Html liefst nl hoeft niet) veel klanten vragen dit, liefst een systeem waarbij je eenmalig betaald en dat je dan verschillende sites kan aanpassen! De klant mort thuis via teksteditor tekst kunnen aanpassen! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van maar momenteel pas ik de tekst van de site van een klant aan via Snakeware. Ik heb geen idee of het daar ook met de door jou gebruikte techniek kan maar ik meld het voor de zekerheid maar even.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als veel klanten dit vragen waarom neem je dan zelf geen cms om je websites te maken?

Antwoorden (1)

Je schrijft twee dingen die vrijwel onmogelijk zijn:
1. - maken in Webcreator en onderhouden in een CMS
2. - tekst vd website aanpassen met een tekst-editor

Toelichting bij 1
Als je een website bouwt los van het CMS, dan krijg je dat nooit mooi samengevoegd.
Het enige dat zou kunnen is een uiterlijk creëren (layout, vormgeving) los van het cms, maar om dat vervolgens werkend te krijgen moet je verschrikkelijk veel aanpassen.

De werking van een cms is dat het speciale codes ('hooks') plaatst in de gebruikte html-bestanden, die codes zijn nodig om de functies van het CMS te laten werken en om alle inhoud op de juiste plaats te zetten.
Daarnaast moet de gebruikte CSS (stylesheets) ook zijn afgestemd op de werking van het CMS.

Een CMS werkt bovendien met een database, waarin alles van de website is opgeslagen. In ieder geval de content (tekst, plaatjes, gegevens).
Bij het browsen door de website wordt steeds de content opgehaald uit de database en op het scherm getoond. Zonder database geen CMS.

Toelichting bij 2
Zoals ik hierboven al aangaf, is de content van een CMS opgeslagen in een database.
Dat maakt het onmogelijk om thuis de content te bewerken met een tekst-editor.

Een CMS is zo gebouwd dat je kunt inloggen in het admin-gedeelte (soms ook backoffice genoemd), met een admin-bevoegdheid of met een editor-bevoegdheid.
Je kunt dan in een bewerk-scherm content opvragen, die dan wordt opgehaald uit de database. Als je klaar bent met bewerken wordt de content weer terug opgeslagen in de database.
Zo maak je ook nieuwe content.

Thuis aanpassen met een tekst-editor gaat om die reden niet lukken.

Conclusie:
Je werkt
óf van voor tot achter met een CMS (templates genoeg),
óf met een statische website.

(publiceren vanuit een database wordt dynamisch publiceren genoemd;
daartegenover staat dus statisch publiceren).