Hoe kan ik in excel 2010 een grafiek laten onderbreken als de inhoud van de cel leeg is, terwijl er wel een formule instaat?

Als er een formule in een cel staat, wordt dit als 0 weergegeven in de grafiek. Ik wil de grafiek graag laten onderbreken. De voorwaarde NB() heb ik als aan de formule toegevoegd. De cel wordt niet meer als 0 weergegeven in de grafiek, maar de lijn wordt wel doorgetrokken. Ik wil de lijn graag onderbroken hebben.

Toegevoegd na 16 uur:
De optie "verborgen en lege cellen, lege cellen weergeven als openingen" werkt niet, de lijn wordt nog steeds doorgetrokken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
5.6K

Antwoorden (1)

Klik rechts ergens in de grafiek en kies nu "Gegevens selecteren" en dan links onder op "Verborgen en lege cellen", nu komt een nieuw menu waar u dat kan instellen.

Toegevoegd na 5 minuten:
In mijn grafiek op de achtergrond kan u zien dat de punten met data verbonden zijn alhoewel die cellen leeg zijn.
Als er een 0 (nul) staat wordt dit als een waarde herkent en zal dat punt dan ook in de grafiek op de 0-lijn komen.