Hoe stel ik RDP in?

Ik heb al op deze site gekeken: http://www.xtralogic.com/rdc_cfg_guide_enbl_w7.shtml

Maar ik heb geen kopje 'Remote Desktop' en ook geen opties (zie bijlage).
Verder wil ik graag weten hoe ik, nadat ik het geconfigureerd heb, vanuit een andere PC via mstsc.exe met mijn computer verbind, gewoon mijn externe IP en het mijn account invullen?

Toegevoegd na 54 seconden:
De bijlage (foto) is zwart, maar je moet er gewoon op klikken om het te zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
En nu niet meer, dus nvm :/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

De site waar je naar verwijst heeft een eigen plug in om een remote desktop sessie op te zetten.

De optie die je aanzet in je schermafdruk staat anderen toe je PC over te nemen als iemand Hulp op Afstand vraagt. Hulp op afstand kan je vragen via Start - Alle programma's - Onderhoud - Hulp op Afstand. Deze informatie staat o.a. in de link op je afbeelding.

Om binnen een netwerk een RDP sessie op te zetten onder Windows XP NL moet je zoeken naar Verbinden met Extern bureaublad onder Bureau- Accessoires > Communicatie. De gehele procedure is uitgelegd in bijgaand artikel.

Je kunt op deze manier een PC overnemen binnen je netwerk. Om van buiten een PC over te nemen kan je wel de optie Hulp op Afstand gebruiken, maar vaak geeft dit beveiligingsissues. Het is veel makkelijker om hiervoor teamviewer te gebruiken (httpp:/www.teamviewer.nl). Voor privé gebruik is dit gratis en als je dit installeert op de PC die je wilt overnemen kan je een account aanmaken en inloggen met Teamviewer. Vervolgens kan je op elke PC waar ook ter wereld inloggen met Teamviewer als je deze accountgegevens gebruikt. Er is zelfs een ipad / iphone app en dan kan je je PC via je Iphone of Ipad app overnemen.