Hoe weet Word dat een document van Internet afkomstig is?

Vanaf mijn werk heb ik een document via e-mail naar huis gestuurd, om er thuis verder aan te kunnen werken. Thuis heb ik mijn e-mail ontvangen, en vervolgens de bijlage opgeslagen op de harde schijf.

Toen ik daarna het document opende in Word, vertelde Word mij dat 'Protected Mode' was aangezet omdat dit document van Internet afkomstig zou zijn. Ik kon het document wel bekijken, maar niet bewerken. Pas na het indrukken van een knop (wat ik alleen mocht doen als ik de bron vertrouwde) kon ik het document weer heel gewoon bewerken.

Vraag:
Hoe weet Word dat dit document van Internet afkomstig is?

Cryofiel
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://office.microsoft.com/nl-nl/word-help/wat-is-de-beveiligde-weergave-HA010355931.aspx

Antwoorden (2)

Het tekst bestand heeft naar informatie over de grote de naam ezv ook nog informatie in zich over de eigenaar en de oorspronkelijke lokatie. In jou geval zou dat èèn webmail lokatie zijn.
Dit ziet jou pc en uit voorzorg moer je aan geven of jij dit bestand als veilig beschouwd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Maar de file zal toch byte voor byte hetzelfde moeten zijn ? Dan zou wat je beschrijft niet kunnen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat was ook mijn redenatie. Verder staat de (web)mail-lokatie natuurlijk niet in het bestand - hoe zou die erin terecht moeten komen?
NTFS heeft een feature genaamd Alternate Data Streams waarin extra informatie opgenomen kan worden. Browsers kunnen hierin een Zone Identifier in opslaan, waarin staat van welke al dan niet betrouwbaar bron de file afkomstig is. De data zit dus niet in de file zelf.
gvrox