Is het veilig om Samsungprogramma´s te verwijderen die voorgeinstalleerd waren op mijn computer?

Is het veilig om Samsungprogramma´s te verwijderen die voorgeinstalleerd waren op mijn computer? Ik heb al een aantal verwijderd en nu heb ik nog Support Center, Settings, Recovery en SW Update. Ik heb een Samsung Windows 8 laptop.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik gooi altijd die rommel weg. Als je het echt nodig hebt, kun je die altijd nog downloaden bij samsung zelf. Het kost alleen maar extra geheugen. Brand wel even een recovery zoals "Dexter" zegt. Tenzij je de recovery er al bij gekregen hebt op dvd natuurlijk.

Het beste antwoord

ja, MITS je al met dat programma recovery
de backup dvd set hebt gebrand
dan zal het geen bezwaar zijn
maar brandt eerste de recoveryset !
Ook al verwijder je de programma voor die tijd is het wel mogelijk via de herstel partitie alles weer terug te zetten (een fabriek reset vanaf de hidden partitie)
maar veilig is dit niet, stel je raakt de hidden partitie kwijt zonder dat je de recovery set hebt gebrand of je hele harde schijf begeeft het.
dan ben je alles kwijt, besturingsysteem en eventueel extra programma,s
zonder die dvd set kan je niet (makkelijk snel)herstellen
of de hele recovery partitie op een ander HD zetten
Dus recovery set veilig gebrand op goeie kwaliteit dvd's ? en goed opgeborgen
dan mag het.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus moet ik de "huidige status" van Windows branden op een DVD of een "fabrieksinstallatiekopie" branden? En moet het een opstartschijf zijn?
capthavoc
11 jaar geleden
Fabrieksinstallatie kopie branden is de belangrijkste ! Deze is bootable en verzekerd je in de toekomst van de minimale programma,s om windows er weer volledig op te krijgen.
inclusief de bijgeleverde programma,s
EXcluis eventuele windows updates maar deze komen er vanzelf bij
stel me voor dat die extra programma's niet veel soeps is maar wellicht heb je een office versie ? of virus scanner ?
deze kopie zal ongeveer 3 dvd kosten ? " De huidige status branden" is in de meeste gevallen totaal overbodig en kost nogal veel dvd,s. en is niet bootable zonder het herstel partitie programma heb je er niets meer aan. Backup,s maak je meestal op een externe hd en deze hoeft alleen dan de bestanden te bevatten van de map myn documenten inclusief save game ed scheelt veel ruimte omdat je niet ook nog een heel windows hoeft te saven. google drive ed is al een aardig backup mogelijkheid
voor bestanden ed andere programma kan je echt wel met de hand toevoegen
geeft je de kans ook de zaak eens anders in te richten
wat je verder nog mist is meestal wel van het internet af te halen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Andere antwoorden (1)

Ik raad je af om Samsung programma's te verwijderen. Hierdoor kan je de risico lopen dat je laptop niet meer goed gaat werken.