Wat is er mis met mijn netwerk harde schijf?

Hallo,
Sinds de overstap van xp naar win7 heeft mijn netwerkschijf er problemen mee om door te komen. Ik heb alles in mijn ogen al geprobeerd en ben ten einde raad!
Ik heb een ip range ingesteld op dhcp vanaf 172.16.0.100 t/m 172.16.0.130 het maakt niet uit of ik de netwerkschijf (synalogy 207+ ) in de range gooi of erbuiten ik kan totaal geen verbinding krijgen . Ook heb ik mijn synology een vaste ip gegeven meerdere malen geprobeerd ook dat heeft niks gholpen.. Iemand enige ideen en of oplossingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Ik zou de router automatisch adressen laten uitdelen (dhcp) en de NAS zou ik ook op auto zetten.

Daarna zou ik met een netwerk tooltje laten zoeken welk ipadres de NAS heeft gekregen. En dan dit gebruiken en daarna de nas het ip op statisch zetten.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij gebruik je een verkeerde ip-range. Voor interne netwerken zijn de 10.x.x.x en de 192.168.x.x reeksen bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan 3 klassen voor ip-adressen: A,B en C. In iedere klasse is er 1 range gereserveerd voor thuisgebruik. In de A-klasse is dat inderdaad 10.x.x.x. De 192.168.x.x is de C-klasse. De door de vraagsteller gegeven ip range is de B-klasse. Deze loopt van 172.16.0.0 tot 172.31.255.255. De gebruikte adressen liggen dus prima in de reeks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik had deze over het hoofd gezien. Je komt deze voor mijn gevoel ook minder tegen.
Wellicht moet je eerst de firmware van de NAS upgrade. Deze firmware vind je op de site van de producent. Downloaden en uitpakken. Je kunt vervolgens de NAS direct aan de computer hangen en de handel upgraden. Verder IP adres automatisch laten toebedelen.