wij hebben geen word op onze computer toch heb ik het nodig voor een spreekbeurt! kan ik het gratis downloaden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
37.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Word is niet nodig. Het kan hooguit een goed hulpmiddel zijn. En een school die Word _vereist_: dan deugt die eis niet (danwel de docent danwel de school).

Antwoorden (11)

Ja. Via www.openoffice.org
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Word is niet gratis te downlaoden. Er bestaat een gratis programma wat ongeveer hetzelfde kan als MSoffice. Dat heet openoffice. Je vindt het op www.Openoffice.org
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je kunt gratis de uitgebeide versie van word downloaden bij microsoft.nl. Let wel op dat het 180 versie is daarna moet je een keuze maken welke versie je wil en betalen of verwijderen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Op onderstaande link vind je hem.

Toegevoegd na 7 uur:
Is overigens office en daar zit word bij. Daarnaast kun je eens vragen aan je ouders of ze niet iets kunnen regelen via de werkgever. Dan kunnen jullie officeel aan een legale versie komen voor de hele familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan je dat gratis downloaden, maar wellicht moet je de vraag even anders formuleren want de meeste mensen hier denken dat je een legale versie wil hebben, maar ik zie zie aan jouw vraag niet of je dat daadwerkelijk wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harry de link die ik aangeef is legaal. Is alleen een 180 versie. Maar dat is genoeg voor een werkstuk lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harry, Met een illegale versie help je iemand ook niet echt verder. Dan kun je deze persoon toch beter op het rechte pad houden. @Jeroen: volgens mij is Harry's reactie niet op jouw antwoord gericht.
Met OpenOffice.org kun je inderdaad alle documenten van Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint) openen en bewerken. Daarnaast heeft OpenOffice.org ook een eigen bestandsformaat, het Open Document Formaat (ODF) wat eigenlijk beter is, maar helaas vooralsnog minder wordt gebruikt.

Als je OpenOffice.org wat te groot vindt (het is namelijk een compleet gratis office-pakket) dan kun je ook kiezen voor AbiWord. Dat is namelijk alleen een tekstverwerker en daardoor is deze aanzienlijk kleiner qua download en installatie.

Evenals OpenOffice.org is ook AbiWord opensource software wat in dit geval inhoudt dat je het nu en in de toekomst (!) gratis kunt gebruiken.

Een andere kleine tekstverwerker is Jarte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een "Student and Home"-uitgave, (versie 2007) met Word, Excel en PowerPoint (en OneNote) voor €99,-.
Dan heb je alles legaal, ondersteuning, laatste updates, etc. Een aanrader! o.a. te koop bij Bol.com:
http://www.bol.com/nl/l/computer/software-besturing-office-office-software/N/7013+5260+1283+1285/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020135971spt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via surfspot.nl kan je het ook goedkoop aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je andere tekstverwerkers dan Word wil gebruiken, check dan of ze het bestand kunnen bewaren met een fileformat (bijv. .doc) dat ook door Word gelezen kan worden. Wel zo handig.

Overigens vind ik Word soms een ramp van een programma. Veel te veel functies voor de gewone mens. Alles wat ik eigenlijk nodig heb is Wordperfect 5.1. Daar kon ik bijna alles mee doen wat ik nu ook doe.

Tja, nu gebruik ik Pages voor de iMac en dat is onderhand meer DTP-en en het gemak waarmee je afbeeldingen erin sleept is onovertroffen.

Succes verder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wordt Wordpad als tekstverwerker met Windows XP meegeleverd. Probeer maar eens...

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoelde te zeggen dat ik een Word-document met Wordpad kan openen. In noodgevallen kan je hiermee dus vooruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat is geen Word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Word is ook niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor simpele tekstverwerking niet inderdaad.
Word is niet _nodig_. Als een docent dat zegt, deugt ie niet.
Voor een spreekbeurt een stukje tikken: dat kan ook wel prima bijv. in wordpad:
1. Start.
2. Uitvoeren.
3. wordpad {enter}
Voila!
En anders even OpenOffice.org downloaden van http://www.OpenOffice.org. Daar zit 'Writer' bij in (als ik me niet vergis in de naam).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je school lid is van MSKIDS (en dat zijn heel veel scholen in België; in Nederland weet ik niet) kun je als student een legale versie aankopen op je eigen naam voor € 69,00 met alles erop en eraan: publisher, word, powerpoint,.... Je kan ook een miniversie kopen, maar daar weet ik de prijs niet van, iets van een 25 euro geloof ik.
Dat je docent je verplicht tot gebruik van Word is inderdaad niet correct. Maar misschien zal het in de toekomst toch handig zijn dat je Word op je computer hebt. Je zal vast ook nog moeten samenwerken met studenten en velen gebruiken Word. Als die dan documenten naar jou doormailen, zal je toch Word nodig hebben om die te kunnen lezen.