Kun je in Excel een cel beveiligen (zodat formule niet kan wijzigen), maar wel de vrijheid houden om opmerkingen toe te voegen?

Als je een cel beveiligt, is standaard de optie "Opmerking toevoegen" (zo een rood driehoekje) ook uitgeschakeld. Is het mogelijk om de boel zo te beveiligen dat je de cel niet kunt aanpassen, maar de opmerkingen wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
5.5K

Het beste antwoord

Ja, dat kan! Ik heb het getest en het werkt! Ik neem even aan dat je via celeigenschappen bij alle cellen ‘geblokkeerd’ hebt uitgevinkt, behalve bij de cellen die je wel wil beveiligen.

Als je dan het werkblad beveiligt dan vink je niet alleen de bovenste 2 opties aan, maar scroll je naar beneden om daar het vinkje voor ‘objecten bewerken’ aan te zetten (zie foto). Als je het werkblad beveiligt met deze optie dan kun je (zowel bij de geblokkeerde als de niet-geblokkeerde cellen) opmerkingen invoegen, verwijderen en bewerken.

Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je.