In excel, hoe kun je een tekst 'doorstrepen'?

Ik heb een zin in een tekst die ik later moet weghalen. Hiervoor zoek ik de functie 'doorstrepen'.

11 jaar geleden
in: Software
60.2K

Het beste antwoord

Dat zit gewoon onder Lettertype. Kies daar voor het effect "Doorhalen".
Plaatje bij antwoord
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je alle tekst in een cel wilt doorstrepen, zet je eerst tekst in een cel. Vervolgens klik je met de rechter muisknop op de cel, of je klikt in het Lint op het kleine pijltje dat rechts van "Lettertype" staat - beide keuzes komen op hetzelfde neer.

Je krijgt nu een nieuw venstertje. Klik op het derde tabblad ("Lettertype"). Vink het vakje bij "Doorhalen" aan. Klik op "OK" en je tekst is doorgestreept.

Toegevoegd na 3 minuten:

Als je een deel van de tekst in een cel wilt doorstrepen (bijvoorbeeld slechts een paar letters), ga je eerst op de cel staan. Daarna selecteer je alleen die letters die je wilt doorstrepen.

Vanaf nu gaat het net als hierboven: ofwel je klikt met de rechter muisknop op het deel van de tekst dat je hebt geselecteerd, ofwel je klikt op het kleine pijltje dat in het Lint rechts van "Lettertype" staat.

Ook nu krijg je hetzelfde venstertje als daarnet. Je klikt op het tabblad "Lettertype", vinkt "Doorhalen" aan, en klikt op "OK". Nu moet je nog op Enter drukken om de bewerkte tekst daadwerkelijk in de cel te krijgen.

Plaatje bij antwoord
Cryofiel
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Goed idee, een plaatje ;-)
Ik heb de engelse versie, dus ik weet niet precies hoe het er in de Nederlands staat..

- Rechtermuisknop op de cel waar de tekst in staat
- Format cell ("opmaak" in het nederlands?)
- Ga naar de tab "lettertype"
- selecteer "doorhalen"