Hoe kun je meerdere stukjes tekst met één dezelfde voetnoot verwijzen?

Ik heb dus een stuk tekst en wil daarin meerdere keren naar dezelfde voetnoot verwijzen, hoe krijg ik dit bij word 2010 gedaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
8.9K

Het beste antwoord

(reactie op basis van Office 2013 EN)

Om te beginnen kun je kijken of je beter uit de voeten komt met de instellingen van de voetnoten. Zo kun je er voor kiezen om de nummer continu te laten verlopen door het hele document heen, maar ook instellen per sectie of zelfs per pagina. Bedenk ook of je wilt werken met voetnoten, of eindnoten.

Maar nu hopelijk een werkwijze om te voldoen aan je vraag:
- Plaats een eerste vetnoot in je tekst; tabblad References, Insert Footnote.
- Ga naar een tweede locatie in je tekst, waar vandaan je wilt verwijzen naar dezelfde eerste voetnoot.
- Ga naar het tablad Insert en klik op de optie Cross-reference.
- Selecteer Reference type: Footnote.
- Selecteer de voetnoot waar naar je wilt verwijzen, en klik op de knop Instert en vervolgens op de knop Close.
- Op de gekozen locatie is de referentie naar de eerste voetnoot nu ingevoegd als een ’ veld’ met de waarde 1. Maar met de opmaak van de normale tekst. Selecteer de ‘1’, ga naar de tab Home en wijzig de opmaak van het cijfer naar het type Superscript.

Ik hoop dat deze werkwijze voldoet.

Dekemi