Met welk gratis Windows prgramma kan ik volledige DVD's afspelen op computer?

Toegevoegd na 10 minuten:
Met Windows Media Player en/of VLC krijg ik gene Menu-pagina te zien op mijn scherm waarbij ik ondertitelingen kan aanvinken...

Ik zoek een programma waar ik ook Menu kan te zien krijgen op mijn scherm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met WMP moet het meestal al lukken, of heb je W8?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar met Windows Media Player en/of VLC krijg ik gene Menu-pagina te zien op mijn scherm waarbij ik ondertitelingen kan aanvinken... Ik zoek echt wel een programma waar ik ook Menu kan te zien krijgen op mijn scherm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet op alle gedownloade dvd's staan menu's. WMP laat gewoon menu's zien als ze er zijn.

Antwoorden (4)

Windows Media Player of VLC
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
VLC player of elke ander player met een Codec pack zoals K-lite codec pack(MPC meegeleverd).

Toegevoegd na 47 seconden:
http://www.videolan.org/vlc/
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar met Windows Media Player en/of VLC krijg ik gene Menu-pagina te zien op mijn scherm waarbij ik ondertitelingen kan aanvinken... Ik zoek echt wel een programma waar ik ook Menu kan te zien krijgen op mijn scherm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vraag je helemaal niet, dus is minnen een beetje flauw, en ten tweede hoeft dat helemaal niet je moet gewoon even rechtermuisklik doen op je scherm en dan krijg je ook een menu waar je ondertitels kan kiezen (als ze er zijn wat niet altijd zo is met gedownloade DVD's). Daarnaast krijg ik wel met WMP en VLC het menu te zien.
Met divex kun je ook films afspelen en kun je ook gratis dowloaden. Ik gebruikte vroeger vaak Divex.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik raad je VLC media player aan. dit kan bijna alle videobestanden afspelen en alle cd's en dvd'tjes. het is ook zeer makkelijk en handig. voor experts en beginners.

de beschrijving van de officiele site: (en die vind ik niet opschepperig of reclame)
VLC is een gratis en open source cross-platform multimediaspeler en framework. Het speelt de meeste multimedia-bestanden en ook dvd, audio-cd, vcd en verschillende streaming-protocollen af.

Simpele, snelle en krachtige mediaspeler
Speelt alles: bestanden, disks, webcams, apparaten en streams.
Speelt de meeste codecs zonder noodzaak voor codec packs:
MPEG-2, DivX, H.264, MKV, WebM, WMV, MP3...
Draait op alle besturingssystemen: Windows, Linux, Mac OS X, Unix...
Volledig gratis, geen spyware, geen reclame en geen user tracking.
Kan mediaconversie en streaming doen.

de bestanden die VLC media player kent (en je kan er altijd meer downloaden):
UDP/RTP Unicast
UDP/RTP Multicast
HTTP / FTP
MMS
TCP/RTP Unicast
DCCP/RTP Unicast
File
DVD Video 1
Video CD / VCD
SVCD 2
Audio CD (no DTS-CD)
DVB (Satellite,
Digital TV, Cable TV) EyeTV 3
MPEG encoder 4
Video acquisition Direct Show QTKit 5 V4L, V4L2
Input formats MPEG (ES,PS,TS,PVA,MP3)
AVI
ASF / WMV / WMA
MP4 / MOV / 3GP
OGG / OGM / Annodex
Matroska (MKV)
Real
WAV (including DTS)
Raw Audio: DTS, AAC, AC3/A52
Raw DV
FLAC
FLV (Flash)
MXF
Nut
Standard MIDI / SMF
Creative™ Voice