Hoe kan ik sharepod installeren op mijn Iphone?

Ik wil sharepod gebruiken om gemakkelijk muziek op mijn iphone te zetten. Ik heb het programma gedownload en opgeslagen op mijn PC, maar ik moet het ook mijn mijn iphone opslaan. Volgens de handleiding kan dat door op je PC op het programma-icoontje te klikken met de rechtermuisknop en bij ‘kopieren naar’ te kiezen voor Iphone.

Ik krijg echter geen ‘Iphone’ te zien in het rijtje bij ‘kopieren naar’. Hoe kan ik dit hier wel krijgen? Mijn PC herkent de iphone wel, want als ik ‘mijn computer’ open zie ik hem staan. Ik kan er echter niets op installeren.

Graag hulp hierbij!! Dank alvast :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

SharePod is een Windows-programma. Je kunt het dus niet op een iPhone 'installeren'. Daarnaast is het ook nog eens zo handig geprogrammeerd dat je het niet hoeft te installeren. Je kunt de download uitpakken in een map op je PC en sharepod.exe starten, waarna je het programma kunt gebruiken.

De maker adviseert om de uitgepakte bestanden ook op je iPhone te zetten, zodat je het altijd tot je beschikking hebt. Je gebruikt dan je iPod als een soort van USB-stick. Voorwaarde hiervoor is wel dat je de optie waardoor de iPhone als usb-opslag gebruikt kan worden ingeschakeld is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mijn iPod was het een optie die je via iTunes moest aanzetten. Ik weet niet waar de optie zit in de nieuwe iTunes. In mijn versie zit het in het venster dat je te zien krijgt wanneer je je iPod/iPhone aanklikt in het navigatievenster. Je komt dan op het 'tabblad' Overzicht. Onderaan zit een optie die je aan kunt vinken 'Gebruik als schijf activeren'.
Je kunt geen dingen op een iPhone zetten zonder iTunes te gebruiken. Dat kopiëren gaat dus daarom niet