hoe kan ik met microsoft office word 2010 tekst ondersteboven zetten?

ik heb de taal nog in het engels staan van de hulp balkjes, ik ga een visite kaartje maken die gevouwen moet worden, daarom moet de ene kant op de kop getypt worden,
de voorkant is een afbeelding met tekst, de achterkant is het adres, de achterkant moet dus op de kop getypt zijn en moet boven de afbeelding staan, ik werk met de 2010 versie en is engels talig, daar achter mijn adres komt ook nog een kleiner plaatje, dat plaatje kan ik wel omdraaien, maar de tekst dus niet..
iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
7.5K

Antwoorden (1)

Hallo Ingrid,

Het eenvoudigst is dat te doen door de desbetreffende tekst in een Text Box te plaatsen en vervolgens deze Text Box te roteren. Desgewenst kun je de border (de kaderrand) van die Text Box nog uitzetten, zodat je niet ziet dat de tekst in een Text Box staat.

Aldus in Word 2010:

- Insert Text Box, 'Simple Text Box' (te vinden op tab 'Insert');
- Plaats je tekst erin en pas zonodig de afmetingen/verhouding van de Text Box aan;
- Schakel desgewenst de border uit (via tab 'Format', 'Shape Outline', 'No Outline', of via rechtermuisklik, 'Format Shape', 'Line Color', 'No Line');
- Roteer de Text Box 180° m.b.v. de groene handle (kleine groen bolletje aan de bovenkant);
- Positioneer de Text Box naar de gewenste plaats in je document.

Succes!