hoe kan ik mijn gewiste foto's uit picasa terug in picasa importeren (met "importeren" lukt het niet)?

ik heb mijn afbeeldingenmap gesorteerd : mapjes gemaakt, dubbels gewist etc..
picasa heeft de mappen automatisch geladen. Maar helemaal onderaan stonden nog eens alle foto's in een onduidelijke map met een rare naam. Ook de gewiste foto's stonden er nog bij. Ik heb die rare map gewist en nu zijn plots alle mappen in picasa verdwenen.
Ik wilde de nieuwe mappen opnieuw invoegen. Maar dat lukt niet. Picasa laadt deze foto's ook niet meer automatisch (nieuwe afbeeldingen wel).
Wat kan ik doen?
hoe kan ik die mappen zoals ze in mijn bestand "afbeeldingen" staan op dezelfde manier

11 jaar geleden
in: Software
2.5K

Het beste antwoord

Je kunt mappen met afbeeldingen van je pc overzetten naar Picasa door dat programma te openen en (linksboven) te klikken op het tabblad Importeren. Bij het keuzescherm 'Importeren van' kies je voor Map. In het midden van het scherm verschijnen nu de mappen die op je pc staan (zie afbeelding). Open de map waarin de foto's staan die je in Picasa wilt importeren en selecteer de afbeeldingen. Je kunt, na het openen van een map, ook klikken op 'Alles importeren'.

Linksonder in het scherm kun je bij 'Importeren naar' opgeven in welke map van Picasa de foto's terecht moeten komen. Als alternatief kun je (onder 'Titel van de map') een nieuwe map aanmaken. Vervolgens klik je rechtsonder op 'Selectie importeren'.

Op dezelfde manier kun je b.v. foto's die op je camera staan in Picasa zetten en ze vervolgens automatisch uploaden naar je Picasa webalbum.

Met het verwijderen van Picasa-mappen op je computer moet je altijd een beetje voorzichtig zijn. Wanneer je een foto in Picasa bewerkt, wordt op je pc automatisch een mapje aangemaakt waarin de originele foto wordt opgeslagen.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
vroeger zocht "mijn" picasa altijd automatisch naar afbeeldingen, maar dat doet hij nu ook niet meer. Deze functie is er niet meer blijkbaar bij picasa.
tja, ik zal me dan eens een poosje moeten bezig houden met alles stuk voor stuk te importeren blijkbaar. en zoals je schrijft, voorzichtig zijn voortaan met het verwijderen van Picasa-foto's.
Pieter2011
11 jaar geleden
Toevallig heb ik Picasa net opnieuw geïnstalleerd en dan gaat-ie wel meteen naar de afbeeldingen op je pc zoeken. Dus misschien is dat een idee; gewoon even opnieuw installeren?
Bij mij staan allerlei mappen nu weer dubbel in Picasa, en ik heb geen idee of er in het programma een optie zit om die te verwijderen. Picasa heeft best leuke opties, maar ik vind het niet erg gebruikersvriendelijk. Nou ja, het houdt ons van de straat, toch..?!
liveisgreat
11 jaar geleden
:-D. Inderdaad
Downloaden; daar sta ik weer, mn pc download niks meer (alles is zogezegd besmet). heb al van alles geprobeerd, zelfs virusbeveiliging even afgezet, maar zonder resultaat... hij blijft overal een virus in vinden.
Maar goed, bedankt voor je tip, ik download even bij de buren op n usb-tje en dan lost het probleem zich hopelijk net als bij jou vanzelf op....