met welk (gratis) programma kan ik mijn usb stick formatteren naar EXT3?

Blijkbaar is dit nodig om bestanden van mijn HD ontvanger (Humax5050c) te kopiëren naar een usb stick, wanneer deze groter zijn dan 4 GB. En kan ik dezelfde usb stick daarna ook nog gewoon voor andere zaken (backup pc bestanden) gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.8K

Antwoorden (2)

Kan de Humax dat zelf niet? Ik denk dat Humax gewoon FAT32 kan lezen en schrijven? Maar geen NTFS.

Windows weet niets van niet-windows bestandsystemen, dus je bestanden zijn daarna waarschijnlijk niet meer toegankelijk (vanuit windows) zonder de disk te formatteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan voor Windows ext3 drivers downloaden. Je kan ook een live-cd downloaden van ubuntu en daarvan opstarten. Hierin kan je je stick formatteren met gparted. Als je dan je pc weer opnieuw opstart van de harde schijf heb je weer je normale omgeving terug.