Mijn tabel in Word overlapt de voettekst op één pagina, terwijl hij op de andere 2 pagina's wel netjes overgaat in de volgende pagina, wat nu?

Op de eerste pagina gaat de tabel gewoon door de voettekst heen, maar op de andere twee pagina's niet. Ik ben geen held met Excel, dus daar ga ik liever niet op zitten puzzelen om een nieuwe tabel te maken (bovendien is mijn huidige tabel al voor een groot deel ingevuld). Kop en voettekst moeten er zeker zijn omdat het onderdeel is van een portfolio. Iemand tips?!

Toegevoegd na 8 minuten:
Voor de duidelijkheid: ik maak mijn portfolio helemaal in Word.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
5.4K
ronron1212
11 jaar geleden
Wat is het nu word of zoals je verder op schrijft excel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Word.

Het beste antwoord

Uit je beschrijving kan ik opmaken dat je niet echt een held met computers bent, helemaal geen probleem natuurlijk!

Een manier en waarschijnlijk de meest makkelijke is om in plaats van 1 tabel 2 (of meer) wat kleinere tabellen te maken, zodat ze makkelijk op 1 pagina passen.

Andere manieren zijn:
- in plaats van je voettekst als 'voettekst' te noteren een apart tekstvak toe te voegen en die daar te slepen, dan kun je lekker spelen zodat alles precies past
- Tabel omzetten naar afbeelding en hem makkelijk passend maken

Eventueel ook een idee, al weet ik niet of het jouw probleem op lost: rechts onderaan de tabel heb je een klein vierkantje staan, als je daar met rechtermuis op klikt en vervolgens naar 'auto aanpassen' gaat kun je opties kiezen die je tabel beïnvloeden, dit zou misschien ook kunnen helpen.

Ik weet echter niet hoeveel kennis je hebt word/excel en of je er dus wat aan hebt...
Mocht je er niet uit komen wil ik je tabel ook wel aanpassen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ik ben wel een held in onvriendelijke woorden roepen naar de computer :-p Ik dacht trouwens aardig goed met Word te zijn, totdat ik dit probleem tegenkwam... *zucht* Ik heb je tips geprobeerd, maar de eerste tip is geen optie omdat het om een model gaat dat bij elkaar hoort te blijven als één geheel. En die heb ik ook al samengesteld uit verschillende kolommen/rijen, omdat het anders al niet zou passen. Voettekst moet ook blijven staan, ik heb al een aantal andere documenten gemaakt met exact dezelfde opmaak, die wel goed gingen, dus om dat nu allemaal opnieuw te doen, alleen maar om dit ene (zeer irritante!!) foutje.. Auto-aanpassen werkt ook al niet. Voettekst blijft staan waar hij staat. Ik heb de tabel nu naar boven gesleept door de titel van het document weg te halen en dat helpt, maar dat staat niet écht netjes, dus ik zal óf een voorblad moeten maken voor de titel alleen, of nog iets anders proberen om de tabel mét titel en al op dezelfde pagina/in hetzelfde document te kunnen maken. Ik onthoud je aanbod, heel erg aardig en lief! Ik PB je als ik er niet uit kom. In ieder geval hartelijk bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, op dit soort momenten baal ik altijd dat ik niet even achter iemands rug mee kan kijken waar het fout gaat :) Succes dan nog maar even! en mocht het niet lukken, mijn aanbod staat Filolanca.

Andere antwoorden (1)

Op de juiste plek in je word document gaan staan en daar control enter geven harde pagina einde.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik geprobeerd, helpt niet, dan gaat het schema gewoon op de volgende pagina verder met overlappen :-S
ronron1212
11 jaar geleden
dat moet je ook op elke pagina doen .