Webmail. Heb het idee dat mijn ex af en toe inlogt. Is dit te checken? Ga wel mijn account aanpassen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.9K

Het beste antwoord

Laat iemand jou een mailtje sturen met (alleen) een onderwerp waarvan jij denkt dat je ex er nieuwsgierig van word. Open deze "lege" mail niet. Je kunt zien dat mail ongeopend en/of ongelezen is. Wanneer dat veranderd, weet je het zeker. Toch maar snel je wachtwoord aanpassen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bijvoorbeeld: Arjan, dit móét je snel lezen, heel belangrijk. Of: Het gaat over/heb je al gehoord van (namen van personen die je ex ook goed kent) en dan ongelezen in je inbox laten staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Kan je ook weer ongelezen maken dus geen bewijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wel als je vanaf iemand anders zijn emailadres een mail stuurt naar jezelf, en je vraagt er een leesbevestiging bij.
ronron1212
11 jaar geleden
Een lees bevestiging kan je weigeren dus gaat niet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een slimme stiekume lezer zal alleen reeds gelezen berichten openen :)

Andere antwoorden (4)

Als je nieuwe mail binnenhaalt, onderscheidt die zich duidelijk van de gelezen mail. Als je dus voortdurend nieuwe mails hebt die jij nog niet hebt gelezen, maar die duidelijk wel gelezen zijn, weet je genoeg.

Natuurlijk kan hij ook inloggen zonder mails helemaal te lezen, alleen te checken op afzender of titel, en dan wordt het lastiger. Voor de zekerheid kun je dus maar beter zo snel mogelijk je inloggegevens veranderen ; heel kleine moeite, en dan heb je tenminste zekerheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Kan je ook weer ongelezen maken dus geen bewijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of op een andere manier lezen dan open te klikken
Gelezen berichten zijn anders dan ongelezen berichten.
Sommige webmail toepassingen vertellen wanneer (en van waar) je als laatste ingelogd bent geweest.

Als je ex je wachtwoord weet is de oplossing zo simpel als wat: wijzig je wachtwoord en je probleem is over. Hoef je je ook geen zorgen meer te maken of te ergeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Kan je ook weer ongelezen maken dus geen bewijs. geef even aan welke mailprogramma's aangeven wat je laaste bezoek was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gmail - onderaan het scherm 'last account activity', vertelt er zelfs het IP adres bij. Ik weet dan weer niet of alle webmail toepassingen berichten weer ongelezen willen maken.
Sommige webmail hebben de functie om de 'laatste accountactiviteiten' te bekijken. Meestal met IP adres.
Dus als je afwijkende locaties en tijd ziet, weet je dat iemand op jou mailaccount is geweest.
Dan gewoon het wachtwoord wijzigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de meeste webmail sites kan je wel ergens de account activiteit bekijken. Als daarin staat dat je account op een voor jou vreemd tijdstip of voor jou vreemde locatie is benaderd dan weetje meer.

Hoe het precies werkt hangt natuurlijk van de site af.

(Bij gmail kan je dat b.v. in je "postvak in" helemaal rechts onderaan de pagina terug vinden)