Prijslijst excel automatisch laten sorteren op onderwerp?

Ik heb een prijsindicatie gemaakt in excel waarin per fase (totaal 15) de prijzen als volgt staan:
Fase Leverancier Product Aantal PpE Totaal

Ik weet niet of het kan.. maar ik zou heel graag willen dat de volledige horizontale rij (met: fase, leverancier, product, aantal, ppe, totaal)te voorschijn komt als ik bijvoorbeeld alleen de leveranciersnaam intyp. Bij voorkeur dat alle horizontale rijen met die leveranciersnaam te voorschijn komen..

VOORBEELD
prijslijst:
1 Hema Sokjes 2 €1,00 €2,00
1 Wibra Pop 1 €3,00 €3,00

2 Zeeman Trui 1 € 14,00 € 14,00
2 Hema Pop 1 € 6,00 € 6,00

Wat ik dus heel graag zou willen doen is, als ik Pop in typ.
de volgende horizontale rijen automatisch verschijnen.
1 Wibra Pop 1 €3,00 €3,00
2 Hema Pop 1 € 6,00 € 6,00

en als ik Hema intyp ik het volgende krijg
1 Hema Sokjes 2 €1,00 €2,00
2 Hema Pop 1 € 6,00 € 6,00

Groetjes Chantal

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Je kan een filter gebruiken.

Bij Excel 2000 zit dat in het Menu / Data / Filter / Autofilter.
Als je dan op een kolomkop gaat staan, dan zie ja daar een klein pijltje staan. Als je daar op kliktkrijg je een lijst met alle mogelijke waarden uit de daar onder staande tabel. Daarin klik je dan op het item wat je wilt hebben en dan worden alle overige records verborgen.

Het klinkt hier lastiger dan het is, gewoon even proberen.