Welke toetsenbord combinatie zorgt ervoor dat al je symbolen bij het intypen op een andere knop zitten??

Soms gebeurt het dat mijn symbolen onder hele andere knoppen zitten. Dit schijnt te komen door een verkeerd ingetypte toetsencomibatie.
(Bijv: de , zit onder de = knop ed). Welke is dit? Of komt het door iets anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Combinatie moet het uiteraard zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de combinatie Control-Shift tegelijk indrukken.
Daar wijzig je het toetsenbord mee. Deze kun je soms per ongeluk indrukken tijdens het typen.

Antwoorden (2)

Dat is de combinatie Ctrl + Shift. Dan wordt " ineens `en ; wordt +
Door die combinatie nogmaals in te toetsen herstel je dat weer.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, nuttig! Ik heb het ook vaak. Vooral in excel is de combi ctrl shift nog handig voor selecties maken. Maar vaak is daarna je toetsenbord in het frans, of dat soort ongein....
Onderin bij windows rechts staat iets van NL of EN ofzo, dit zijn je toetsenbord instellingen. Iedereen gebruik een Engels toetsenbord en en Nederlands toetsenbord ziet er heel anders uit qua speciale tekens. Als je in dit menu het Nederlandse toetsenbord weggooit zal het je nooit meer gebeuren. Je wil namelijk dat je toetsbord op engels staat. Dit is namelijk gelijk aan de tekens op je toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, was op mijn iphone dus kon de precieze tekst niet controleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoord klopt wel, maar je bedoeld US International als indeling. Niet Engels.