Hoe kan je de spaties in microsoft Word groter maken?

Ik wil de ruimtes tussen de woorden groter maken, zonder dat ik overal twee spaties tussen hoef te doen. Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
6.1K

Antwoorden (2)

Bij Word is alles op elkaar afgestemd: lettergrootte, spatiegrootte, afstand tussen de regels, enz. Als je daarin gaat 'rommelen', wordt het resultaat alleen minder.

Maar goed. Dat was de vraag niet.

Een manier (in Word-2010):
Selecteer de hele tekst waarin je de spatieruimte wil aanpassen. (Linkermuisknop indrukken en ingedrukt houden en naar rechts trekken, over de hele breedte van de tekst.)

Klik op Start. Kies uit het menu 'bewerken' de functie 'vervangen'. Bij 'zoeken naar' typ je één spatie. Bij 'vervangen door' typ je twee spaties. Klik op 'alles vervangen' en overval wordt de ene spatie vervangen door twee spaties.

Een mooier resultaat krijg je als je de hele tekst selecteert en kiest voor 'uitvullen'. Dan krijgt de tekst een blokvorm, net als de kolommen in een krant en worden de spaties tussen de woorden zodanig aangepast dat de tekst een gelijke linker- en rechterkantlijn krijgt.
11 jaar geleden
In aanvulling op het andere antwoord:
De functie 'tab' is natuurlijk ook nog een mogelijkheid, maar ik weet natuurlijk niet of dit is wat je wilt.

Anders is inderdaad de mogelijkheid die al is aangegeven de meest mooie (het uitlijnen) en anders de extra spaties zoals aangegeven.