Hoe zorg ik dat niemand meer kan achterhalen welke bewerkingen er zijn toegepast op een foto?

(via windows fotogalerie kun je altijd nog ergens klikken op 'herstellen' en ik wil dat dat niet meer kan)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
gvrox
11 jaar geleden
Een JPG bevat geen historie, dus veranderingen kun je niet ongedaan maken. Probeer dezelfde file eens te bekijken op een andere computer, kun je het dan nog steeds ? (ik ben overigens niet bekend met windows fotogalerie)

Antwoorden (2)

Door de foto als PDF op te slaan.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb hem als pdf opgeslagen, daarna weer geopend in photoshop en als jpg opgeslagen. Na het openen bleek dat hij in Windows Fotogalerie wel weer hersteld kan worden.. Doe ik iets fout?
Amadea
11 jaar geleden
De PDF kan niet met een ander programma geopend worden. Dan heb je kennelijk de originele foto weer genomen.
Je kan de foto openen met een programma. Dan maak je een schermprint door Alt-printscreen in te drukken. Dan open je het programma paint. Doet ctrl-v (plakken).
Dan kan je de foto nog even beter afsnijden (via printscreen staan er waarschijnlijk nog wat beeldschermcrap omheen), open een nieuwe paint, plak weer en sla de foto op als jpg, of ander bestand type.