hoe kan ik bepaalde onderdelen van een formulier in Word vergrendelen?

Ik heb een formulier gemaakt in Word 2010. Nu was het in eerste instantie de bedoeling dat ik die dingen ging printen en dan met de hand invullen. Mede door mijn slechte handschrift en de krappe regelafstand wordt dat niet netjes.

Nu heb ik het formulier ook nog als Word-bestand en vroeg ik me af of ik dit op de een of andere manier kan vergrendelen, zodat niet de hele opmaak verloren gaat als er tekst toegevoegd wordt in bepaalde gedeeltes.

Zelf zat ik te denken om er een pdf van te maken, zodat er alleen maar bepaalde velden bewerkbaar blijven. Maar ook hier is het weer; iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
13.1K

Het beste antwoord

Je kunt er een formulier van maken. Werkt heel mooi, doe ik ook vaak:

In de rechter kolom van het scherm => Bestand>Opties>Lint aanpassen. Kies onder 'Het lint aanpassen:' voor Hoofdtabbladen en vink de groep 'Ontwikkelaars' aan. Klik OK.

Nu heb je een extra tabblad in het lint waar alle formulier en andere mogelijkheden voor ontwikkelaars zijn ondergebracht.

Via de Help-functie in Word kun je meer leren over hoe het precies werkt.

Waar het op neer komt is dat je op de plekken waar je een tekstvak wilt invoeren een vakje maakt (volgens mij knop Aa, heb op deze pc geen word 2010). Als je dat allemaal hebt gedaan ga je het werkblad beveiligen, optie 'alleen formulieren invullen' oid. Je kunt er dan een wachtwoord aan hangen, hoeft niet. Voila, een invulformulier waar je zo doorheen kunt tabben.