Wat is beter op 2gb ram. Win7 32 bit of 64?

Hey. Ik heb een dell latitude d630 gekregen, waar windows 7 ultimate 32 bit op staat.

ik heb uitgevonden dat deze een 64 bits processor heeft, alleen maar 2 gb RAM.

ik heb gehoord dat het voor de processor beter is om 64 bit te draaien. maar hoe zit het met het RAM?

word met 64 bit de laptop langzamer?

wat is beter? gewoon 32 bit blijven draaien, of er 64 bit op gooien?

bedankt!
groetjes, dominique.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Ik zou zeker voor 64 bits gaan ook al heb je maar 2 gig
je kan er altijd later wat meer geheugen in doen dat is niet zo duur en heel makkelijk er in te zetten zelf jij kan het
zolang je maar de het juiste type geheugen koopt
probeer deze site eens voor het juiste type geheugen
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
2 gig is te doen voor beide, wel wat minimaal
4 gig is beter (ook als je op 32 bits blijft)
zeker omdat je de ultimate editie hebt zou je wat dingen kunnen uitzetten. op grafische gebied
Die ultimate ziet er grafisch wat gelikter uit maar is eigenlijk niet veel meer dan een grafische schil die veel geheugen in beslag neemt je zou ook de de premium editie kunnen kopen die is iets goedkoper en daarvoor in plaats 2 gig extra te kopen.
je houdt dan misschien wat geheugen over wat je weer kan verkopen op marktplaats.
64 bits is onder deze omstandigheden toch aan te raden.
je grbruikte gewon je processor op een betere manier maar 2 gig is te doen maar 4 gig blijft beter.
dat is uiteindelijk de echte aanrader
capthavoc
11 jaar geleden
succes
ik durf wel te zeggen dat als je op 32 bits bleef je waarschijnlijk in de toekomst toch meer geheugen bij zult willen kopen
maar 64 bits is altijd beter Tip: als je nu een los pakket hebt zit daar een apart serie nummer bij ?
Maar zit op deze laptop ook een geldig serienummer ?
(zit er een sticker met genuine code op ?
let op is dat serie nummer voor ultimate of voor een andere versie windows 7 ??
als het inderdaad een sticker met een serie nummer voor ultimate is
probeer dan eerst gebruik te maken van dat nummer,
Het installeren zal geen probleem zijn, als dat lukt om te valideren dan heb je mazzel. volgens mij was het vroeger en probleem om een 32 bits installatie naar een 64 bits om te zetten met hetzelfde serie nummer maar heb gehoord dat dat nu geen probleem meer is
altijd proberen
Dan hou je dat andere nummer voor een andere pc over
anders verlies je namelijk een serienummer. oh ja als je om schakelt naar een 64 bits zul je een clean install moeten doen je kan niet over de oude versie installeren, dus alles gaat er af
maak je backup eerst.
Windows 64 heeft minimaal 2gb ram nodig om te draaien, maar draait,beter op 4gb.
ik zou voor de 32bit versie gaan. je computer draait dan soepel, zonder dat je meer geld moet uitgeven om de computer beter te laten draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn advies: Verhoog naar 4 Gb en hou je systeem op 32 bit. Veel software heeft namelijk een aparte versie voor 64 bit. dat brengt mogelijk weer extra kosten met zich mee en dat is zonde want het verschil tussn die twee bit versies zul je nauwelijks merken. Die 2 Gb extra merk je echter wel. Kontroleer op de site van Dell of je kunt verhogen en wat het daar kost. Vergelijk dit vervolgens met de prijs van de computerboer op de hoek.
Succes