Hoe moet ik met windows xp een printscreen van een specifieke plek op het beeldscherm maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2K

Antwoorden (8)

Dan moet je eerst het "veld" dat je wil hebben knippen en plakken. Daarna kun je het printen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U maakt dan een printscreen en opent een fotobewerkingsprogramma zoals Photoshop oid.
Daar kan u dan de betreffende area uit knippen en vervolgens met "Save as.../Bewaren als..." opslaan.

Heeft u geen programma zoals Photoshop dan kan u het gratis programma GIMP downloaden, dat is een (gratis) equivalent. Zie eerste link.
Een gratis handleiding/tutorial kan u vinden op de 2e link.

Veel plezier met uw GIMP.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je maakt een screenshot
slaat het op met paint
en daarna kun je het bijsnijden in paint of schakelt (nadat het een naam heeft) over naar ander programma dat je beter kent.
capthavoc
11 jaar geleden
Als je alt+printscreen doet krijg je alleen het huidige venster, anders kun je in paint het stukje eruit knippen en opslaan in een nieuw bestand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een programma als Corel Capture kun je naar believen definiëren welk deel van het scherm je wilt knippen en plakken. Zelfs de extensie kun je bepalen. Dit is dus veel sneller dan eerst in paint etc. Ik heb er geweldige ervaringen mee bij het maken van handleidingen voor programma's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een moeilijk gedoe met knippen en een fotobewerkings programma.
Gebruik heel simpel het gratis progje MWSNAP te vinden op http://mwsnap.nl.softonic.com/ en ook in het Nederlands.
druk en tegelijk in + de a en klik ergens op je scherm en trek vandaar uit een diagonaal naar de tengenover liggende hoek en klik daar voor de tweede maal, je hoort een klik en de foto wordt opgeslagen in een door jou daarvoor gemaakte map. Ik gebruik hiervoor de map Beeldschermfoto's. Met dit tooltje is het ook makkelijk om een foto van Megapixels te verkleinen door de foto via je beeldscherm met MWSNAP opnieuw te fotograveren, nu alleen met enkele kilobytes.
Veel gemak er mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Picasa op de achtergrond laten draaien en op printscreen drukken. Als je de popup ziet van de binnengehaalde foto er op klikken en dan binnen Picasa bijsnijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn weten kan je niet op een specifieke plek een printscreen maken. Je moet een 'gewone' printscreen maken. Dus gewoon van de hele pagina. Daarna kun je bijv. met Paint de overbodige dingen wegsnijden. Daarna gewoon weer opslaan. Voilla!