Wat is de beste Windows ?. Windows 7, Windows XP, of Windows Vista ?

Ik moet eigenlijk weten wat de beste Windows is .. Ik heb het op internet enzo gezocht maar kon niet vinden. Ik moet het zo snel mogelijk weten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je dit weten? Wil je een nieuwe pc kopen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook wachten voor Windows 8 die deze maand eraan komt,
Cryofiel
11 jaar geleden
Dan blijft de vraag wat de beste Windows is, alleen komt er dan een mogelijkheid bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen bedankt voor jullie reactie!
MissBiggie
11 jaar geleden
Ik moet? Moeten is dwang ....
MissBiggie
11 jaar geleden
Moeilijk te beantwoorden ook. Ik denk dat voor iedereen verschillend is .... De een vindt Vista goed, de ander vindt Windows7 weer beter. Persoonlijke voorkeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen bedankt voor jullie hulp. Heb uiteindelijk Windows 7 gedownload!

Het beste antwoord

Tegenwoordig doet het er niet meer zo toe welke windows de beste is. Je neemt gewoon windows 7 zo zit je safe qua ondersteuning.

De vraag welke de beste windows is, is eigenlijk moeilijk om te beantwoorden aangezien ze alledrie aan elkaar gewaagd zijn. Alledrie hebben ze wel een voordeel waarmee ze boven de andere twee uitsteken. Dus als je echt overweegt om nog voor een korte periode niet het nieuwe windows 7 te draaien moet je eigenlijk kijken naar waarvoor je de pc wil gaan gebruiken.

Dat windows vista slecht was of een mislukt project is onzin. Goed er waren veel problemen in de tijd dat Windows vista uitkwam, tenminste dat leek wel zo. Ik heb zelf echter nooit problemen ondervonden en als ik anderen ging helpen lagen de problemen niet zozeer aan windows vista zelf maar eerder aan het manneke of vrouwke dat met windows vista werkte.

Wat windows 8 betreft zou ik nog even de kat uit de boom kijken. Hoewel weinig waarschijnlijk kan elke softwareleverancier met een nieuwe versie de mist in gaan.

Verder kan ik alleen maar het antwoord van AdrieK bevestigen: kijk even out of the box euh windows: Ubuntu (en andere linuxdistributies uiteraard ook) heeft echt wel redenen genoeg om als het beste systeem door de wereld te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Ik heb zelf echter nooit problemen ondervonden en als ik anderen ging helpen lagen de problemen niet zozeer aan windows vista zelf maar eerder aan het manneke of vrouwke dat met windows vista werkte."
Grappig is dat als er iets fout gaat met de computer(systemen) bijna altijd de gebruiker de schuld krijgt, terwijl de makke toch echt ligt bij (de maker van) het systeem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb laatst weer eens Vista geïnstalleerd (naast Ubuntu) en het valt me (na het updaten en installeren van de drivers) niet tegen. Alleen de 'out of the box' driver support is t.o.v. Windows 7 en Ubuntu erg slecht. Er moest een andere PC aan te pas komen om de drivers voor de (W)Lan adapter te installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je mij met Vrouwke? Ik werk zelf met verschillende OS systemen, beroepsmatig. Vista was leuk, maar technisch minder goed doorontwikkeld. Hier zijn veel onderzoeken naar gedaan en artikelen over geschreven. Ik heb ooit nog met MacOS 6 gewerkt. Was dat beter? Ja, toen wel. Het is appels met peren vergelijken. Je kunt verschillende os-en die nu uit zijn vergelijken, maar niet met os-en die niet meer worden ondersteund.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, manneke en vrouwke was algemeen bedoelt. Artikelen en onderzoeken en veel blabla. Nooit wat van gemerkt als het systeem degelijk gebruikt werd. Als ik even veel moeite zou doen als de schrijvers van de artikelen waar jij naar verwijst kan ik windows 7 even hard afbreken. Maar dat doe ik niet, want win7 is best ok. Dat kan m.i. niet gezegd worden van de beta van win7 destijds. Zelfs voor een beta scoorde die in mijn ogen beneden alle pijl. Nochtans waren alle artikelen bezig het de hemel in te prijzen. 1 pot nat dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thx voor reactie!. Heb windows 7 gedownload!

Andere antwoorden (3)

Windows Vista is een mislukt project als voorloper van Windows 7. Windows 7 bevat de nieuwste beveiliging en is voor nieuwe pc's het beste Windows systeem.

Windows XP is monenteel te sterk verouderd en zou ik niet aanraden.

Toegevoegd na 1 dag:
Vista was leuk, maar technisch minder goed doorontwikkeld. Kijk maar hoe UAC in elkaar zit. Binnen de grote bedrijven waar ik voor werk is Vista nooit geïmplementeerd. En voor consumenten met oude XP spellen wel degelijl een probleem. In Windows 7 opgelost door de virtuele XP modus.

Bedrijven stappen nu over naar Windows 7, dat goed te beveiligen is. Het is momenteel het meest recente Ms Windows os van de drie waaruit je wilt kiezen.

Je keuze is wel appels en peren vergelijken. Het zijn opvolgers van dezelfde leverancier.

Ik heb ooit nog met MacOS 6 gewerkt. Was dat beter? Ja, toen wel. Op een pc uit 2000 zet je bij voorkeur geen Windows 7, dat kan de hardware niet aan. Op een nieuwe pc kies je voor een recent besturingsysteem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Ik heb op dit moment Windows XP, en ik wilde Windows 7 gaan downloaden. Ik moest toch wel ff weten welke beter was..
Ik zou je aanraden om windows 7 te nemen want dat is de nieuwste en de beste ! Windows xp is heel oud en windows viesta is ook niet goed. Ja kan ook wachten tot windows 8 dat komt over een paar weken uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou kiezen voor Windows 7. Zoals de andere 2 al zeiden: Windows Vista is een mislukte voorloper op Windows 7, En windows XP is ook heel oud, en zwaar verouderd. Windows 7 vind ik ook het makkelijks werken.