Mijn internet werkt niet goed mijn explorer werkt niet goed en chrome kan ik niet gebruiken wat kan dit zijn?

Ik heb windows 7 en explorer 9 maar deze loopt steeds vast en werkt niet goed en chrome kan ik niet gebruiken wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar heb ik 2 virussen trojans erop maar mijn virusscan verwijderd ze niet wat moet ik nu doen?
Pieter2011
11 jaar geleden
Eerst even de 3 programma's installeren die ik in dit antwoord noem: http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/programmeren-design/laatste-tijd-elke-website-bezoek.376565
Dan je pc opstarten in de veilige modus: http://malwareinfo.nl/tips-artikelen/opstarten-in-de-veilige-modus/
en je computer scannen met de 3 programma's. Nooit gevonden malware van je pc verwijderen, maar in quarantaine zetten (zie mijn antwoord hierboven). Pc tussentijds opnieuw opstarten als dat wordt gevraagd.
Als dat allemaal niet helpt, zul je Windows opnieuw moeten installeren.
En verder: neem een goede virusscanner, b.v. het gratis Avast: http://www.avast.com/nl-nl/free-antivirus-download
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie ik zal er vanmiddag naar kijken ik heb er verder niet zoveel verstand van
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
821 registerfouten heeft ie gevonden via regclean pro maar voor deze moet ik betalen ik zelf heb ziggo internetbeveiliging wat moet ik nu verder?
Pieter2011
11 jaar geleden
Je hoeft het register niet op te schonen, want daarmee verwijder je geen virussen. Wel zou je je pc eens moeten scannen met Malwarebytes, Super Antispyware en Spybot; de programma's die ik noem in het antwoord dat ik aan de andere vragensteller gaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke ik doe die super antispyware en die vind al heel veel verwijder ze meestal die infecties of worden die opgeslagen?
Pieter2011
11 jaar geleden
Mooi! Virussen nooit verwijderen maar altijd in de kluis of in quarantaine zetten. Als het per ongeluk toch een bestand blijkt te zijn dat op je pc thuishoort, kun je het later weer terugzetten. Probeer ook die andere scanners maar eens. Wat het ene programma niet kan vinden, haalt het andere er misschien uit...
Pieter2011
11 jaar geleden
Bij Super Antispyware worden virussen automatisch in quarantaine gezet als je op Continue klikt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke 2 zijn dat oke hij is nu bezig aan de volledige scan enheeft er 8 gevonden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke 2 anderen moet ik proberen? Ik ben nu de volledige scan aan doen en heeft er al8 gevonden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ik heb de zelfde vraag 2keer gesteld haha ik gebruik ff me mobiel ikdacht dat die niet over kwam
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die malwarebytes doe ik nu ook maar kan ik die programmas ook zo weer verwijderen? of moet ik ze erop late staan?
Pieter2011
11 jaar geleden
Sorry, ik zat niet meer achter m'n pc. Malwarebytes en Super Antispyware zijn gratis programma's (als je tenminste niet de betaalde versie hebt gedownload) en kun je gewoon op je pc laten staan om af te toe te scannen. Hopelijk zullen ze wat virussen en spyware op je pc vinden, zodat-ie daarna weer goed functioneert. Als dat niet zo is, dan zul je Windows opnieuw moeten installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik heb die gratis programma's gedownload maar elke keer komt dat vlaggetje onder in beeld met schadelijke software van opencandy maar dat is van windows defender terwijl ik die er niet op heb staan meer. Jij zeg dat ik anders Windows eraf moet gooien en hoe gaat dat in zn werk dan kan ik toch niet op internet komen?
Pieter2011
11 jaar geleden
Open Candy is ook een virus. Dus dat hoort niet op je pc thuis. Als je Windows opnieuw wilt installeren, kun je dat het beste aan iemand vragen die daar ervaring mee heeft. Je moet dan ook eerst een goede back-up maken van alles wat er op je pc staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar hoe krijg je die opencandy eraf met die andere programmas werkt dat niet maar moet windows echt opnieuw of hoef dat niet?
Pieter2011
11 jaar geleden
Als je pc + internet het verder goed doen, hoef je Windows echt niet opnieuw te installeren. Maar als er door virussen allerlei problemen zijn ontstaan die je met je virusscanner niet kunt verhelpen, kun je het beste Windows opnieuw (laten) installeren.Als de problemen nog maar kort geleden zijn begonnen, kun je je pc 'terugzetten in de tijd' met systeemherstel. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
me pc werkt wel goed nu ik doe telkens die scans maar die opencandy blijft er steeds staan of komt weer ik weet alleen niet hoe ik die er af krijg voor de rest haalt deze adware veel troep eraf.Systeemherstel heb ik ook al gedaan maar het vlaggetje blijf steeds terug komen. In ieder geval bedankt voor de moeite.

Antwoorden (1)

Waarom kun je geen Chrome gebruiken? Probeer anders eens Firefox te installeren. Is ook een browser en een prima alternatief voor IE of Chrome.

En daarnaast, wat gebeurt er precies in IE als die vastloopt? Welke site bezoek je wanneer het gebeurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alles bij explorer loop vast en werkt niet meer alle sites duren zo lang om te openen maar ik krijg ook een melding van dat ik schadelijke software erop heb staan maar dat verwijder ik maar kom steeds terug opencandy heet dat. Mijn ziggo internetbeveiliging werkt ook niet goed.Chrome kan ik wel downloaden maar krijg alleen grijs beeld volgens mij staat er niet goed ingesteld ik had eerst chrome maar dat had ik verwijderd omdat ales vast liep en nu doet explorer dat ook maar kan ik explorer eraf halen? Maar dan kom ik zeker niet op internet als ik me browser af haal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar heb ik 2virussen op me lapto die krijg ik niet met me virusscan eraf wat moet ik doen?