Hoe kan ik een staande video liggend maken in pinnacle studio?

Ik heb via mijn galaxy "staande" filmpjes opgenomen. Nu wil ik die in Pinnacle studio 12 bewerken. Echter weet ik niet hoe ik het filmpje liggend moet maken?
Enige idee???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.8K

Antwoorden (2)

Je kunt "staande" filmpjes alleen omzetten naar "liggend" als je een groot deel van het beeld boven en onder wegsnijdt met een geschikt bewerkingsprogramma.
Waarschijnlijk blijft er dan niet een zinvol beeld over omdat je bij de opname meestal het onderwerp beeldvullend probeert te registreren.
Het bijmaken van ontbrekend beeld links en rechts van de staande opname is uiteraard niet mogelijk.
Het uitrekken van een staand beeld heeft al helemaal geen zin omdat dan alles in beeld uit verhouding getrokken wordt: je hebt dan een overdreven lachspiegeleffect.
In het vervolg dus beter nadenken met wat je met de opname wilt doen: voor alleen op de telefoon terugkijken is staand filmen bruikbaar, voor naderhand bekijken op computer of TV is het hoogst irritant.
Het beste is om altijd liggende video's te maken, dan zijn ze zowel op de telefoon als de computer het aankijken waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Windows Live Movie Maker kun je met 1 klik je filmpje kantelen. Het gebeurt iedereen wel een keer! Komt omdat je vaak filmt met een fototoestel, daar raak je van in de war. Succes!