PC terug naar fabrieksinstellingen.. software verlies of niet ?

Ik wil mijn Medion PC terug brengen naar de fabrieksinstellingen. Raak ik dan ook mijn zelf toegevoegde programma's, zoals Word, Excel ect. , kwijt. Of alleen de bestanden die hiermee gemaakt zijn. Graag een antwoord hierop.

groeten,
Svenno

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.6K

Antwoorden (3)

Als het gereset wordt naar de fabrieksinstellingen dan zijn alle programma's verwijderd, een fabrieksinstelling is hetzelfde als je wanneer je een nieuwe pc koopt. Voor Office zou ik eventueel de key opschrijven door met produkey te achterhalen van nirsoft.
Bestanden zou ik eventueel backuppen op een extern hdd en eventueel een lijstje schrijven van wat voor software's op de computer zitten, om te kijken kunt u eventueel naar configuratiescherm gaan en daar op programma's te klikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Medion PC wordt over het algemeen geleverd met 2 CD's.
1) Een CD de zgn Application & Support Disk. Met deze disk breng je je systeem terug naar de situatie zoals je hem kocht (alle naderhand door jezelf aangebrachte wijzigingen ben je kwijt dus alles wat van belang is moet je overzetten op een andere gegevensdrager zoals externe harde schijf). Alle voorgeinstalleerde software e.d. staan er dus wel op. Windows is in dit geval altijd al geactiveerd
2) Een CD de zgn recovery disk. Hierop staat je besturing en hiermee wordt je "kale" besturing er opnieuw opgezet. Dan ben je dus verder echt alles kwijt (ook hier weer overzetten wat je wilt bewaren). Met alles bedoel ik ook de voorgeinstalleerde software zoals de antivirus software e.d.
Uit ervaring weet ik dat je bij de nieuwere Medion PC's zelfs in het laatste geval je Windows niet meer behoeft te activeren maar controleer dat wel (code staat meestal achterop de PC).
Daarnaast zie ik reacties over systeemherstel maar dat is volgens mij iets anders. Dan zet je met het bestaande systeem de zaak terug naar een toestand waarop je PC nog goed draaide.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De situatie is dus zo dat ik ongeveer nu 3 weken problemen heb met mijn PC. Na steevast een half uur doet hij niets meer ( lees : bevriest) Mijn cursor kan ik nog wel over mijn scherm bewegen maar waar ik ook op klik, niets werkt. Ook CTRL-ALT-DELETE werkt niet meer, dus rest maar 1 oplossing en dat is de stekker eruit. Daarna start hij weer als een tierelier op en werkt weer als een zonnetje. Tot dat er een half uur voorbij is en dan begint het weer opnieuw. Een scan van mijn virusscanner laat geen rare dingen zien.
Gebeld naar de Medion service ( mijn PC wordt in dec. 1 jaar oud) en daar adviseerden ze om hem terug te plaatsten in de fabrieksinstellingen. En wanneer dat geen verbetering gaf moest hij opgestuurd worden. Wat denken jullie eerst een systeemherstel van 1 maand terug doen. ( Is dat eenvoudiger ?, ben niet zo'n hele techneut met computers. Kan er aardig op werken, maar daar is ook alles mee gezegt...) En hoef ik met een systeem herstel niet te vrezen voor mijn nadien bijgevoegde software ? Of denken jullie dat terug naar de fabrieksinstellingen effectiever is. Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie. ik vind dit echt super. Groeten,
Svenno.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Systeemherstel is te proberen maar bij mij mislukt dat nogal eens. Maar een kleine moeite en je weet nooit.
Je naderhand gemaakte bestanden blijven intact.
Lukt dat niet dan zou ik kiezen voor het draaien van de recovery disk. Ging bij mij altijd goed. Als hij dan naderhand weer begint te sputteren dan zit er iets goed mis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, bedoel de Application & Support disk. Dus terug naar de "koop toestand"
Ik neem aan dat die Medion-pc gewoon met Windows werkt. Eenmaal geïnstalleerde progs worden niet verwijderd als je teruggaat naar fabrieksinstellingen. Ik begrijp alleen niet, dat vertel je ook niet, waarom je terug zou willen naar de fabrieksinstellingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat hij na een half uur steevast vastloopt. Of ik er nu actief op werk of dat hij gewoon in ruststand staat op mijn bureaublad, na een half uur beweegt alleen de cursor nog, maar heeft het geen effect als ik ergens op klik. Contact met medion gehad en deze zeiden dat ik eerst dat moest proberen alvorens hem op te sturen naar hun. Vandaar. Groeten,
Svenno
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een kopie van je harde schijf gemaakt? En heb je een installatie-cd/dvd. Dan zou je hem opnieuw kunnen installeren of dan zou je ook zonder problemen de fabrieksinstellingen kunnen proberen. Overigens heb ik het idee dat het probleem aan de computer ligt.